נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית מזור רובוטיקה זינקה ב-10%

קים ג'ונג און: "שיגור הטיל האחרון הוא הצעד הראשון במבצע צבאי נרחב" ■ חוזים חיוביים בוול סטריט לאחר נעילה חיובית אמש, עליות באסיה ובאירופה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים, על רקע העליות בבורסות אסיה ואירופה והמגמה החיובית בוול סטריט, כל זאת אחרי שהחששות ממשבר ארה"ב-צפון קוריאה דעכו מעט ביממה האחרונה. יחד עם זאת, איום חדש של שליט צפון קוריאה הלילה עלול שוב להביא לירידות.

 

בשעה זו החוזים העתידיים בארה"ב עולים עד 0.4%, באסיה המדדים המרכזיים עולים עד 0.7% וגם באירופה הבורסות עולות בשיעור דומה. אתמול רוחות מלחמה שררו בשווקים אחרי שלילה לפני כן צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי שחלף מעל שטחה של יפן. באירופה המסחר ננעל אתמול בירידות חדות, אבל בהמשך היום בוול סטריט הסנטימנט השתנה והבורסות סיימו בעליות של עד 0.3%. 

הלילה שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און צוטט בסוכנות ידיעות צפון-קוריאנית כאומר ש"שיגור הטיל האחרון הוא הצעד הראשון במבצע צבאי נרחב של צבא העם הקוריאני באוקיינוס השקט שיכלול בהמשך גם את האי גואם". המנהיג השנוי במחלוקת אמר כי הטיל הבליסטי לעבר יפן היה תגובה לתרגיל המשותף של ארצות הברית וקוריאה הדרומית שנערך בימים אלה.

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה הלילה דיון חירום בעקבות שיגור הטיל ובסופו גינתה בחריפות את קוריאה הצפונית. בהצהרה כינתה מועצת הביטחון את שיגור הטיל האחרון "שערורייתי", ודרשה מפיונגיאנג לחדול מניסויי הטילים ומפעילותה הגרעינית. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי "כל האופציות על השולחן".

באקסלנס אמרו אתמול כי "בדומה לאירועים דומים בעבר, שוקי המניות ימשיכו להיות עצבניים בימים הקרובים. הרעה נוספת במשבר הצפון-קוריאני תביא להתגברות מגמת המימושים".

הריבית ללא שינוי

בנק ישראל הודיע אתמול על הותרת שיעור הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.1%. קצב האינפלציה השלילית במשק הישראלי בין יולי 2016 ליולי 2017 היה 0.7% - נמוך משמעותית מיעד האינפלציה של 1%-3% שהגדיר הבנק.

לדברי הבנק, קצב הצמיחה במחצית הראשונה של 2017 (בניכוי השפעת יבוא כלי הרכב) היה מעט מתון יחסית לצמיחה המואצת ב-2016, על רקע הימצאות שוק העבודה בתעסוקה מלאה. בכוונת הוועדה המוניטרית להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה, כל עוד הדבר יידרש כדי לבסס את סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד.

עונת הדוחות לרבעון השני בבורסה בת"א נמצאת בישורת האחרונה כשעד יום שישי כל החברות הציבוריות אמורות לפרסם את התוצאות הכספיות.

קבוצת דלק  מדווחת היום על רווח של 180 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 80 מיליון שקל ברבעון המקביל - פי 2.25. הקבוצה תחלק דיבידנד של 260 מיליון שקל לבעלי המניות.

אתמול דיווחו שלל חברות כמו בנק מזרחי טפחות , רמי לוי , אפריקה ישראל , אורביט   ועוד.

אתמול דווח כי הנהלת טבע  וההסתדרות הגיעו להסכמות שמביאות לסוף הסכסוך בין הצדדים.
הצדדים סיכמו כי היקף הפיטורים בטבע כפר סבא יצומצם ב-30%, ויעמוד על 120 עובדים. רשימת העובדים שיסיימו את עבודתם תיקבע בשיח הדדי בין הוועד וההנהלה ותוך התחשבות במצב הסוציאלי של כל עובד. עוד נקבע כי סיום ההעסקה ייצא לפועל רק לאחר החגים.