משפרת עמדות: לאומי קארד העלתה את עמלות הסליקה

לאומי קארד העלתה לחלק מבתי העסק את עמלות הסליקה בשיעור של עד 0.7% ■ החברה גם יישרה קו עם מתחרותיה והוסיפה עמלת ביטול עסקה

כחודשיים לאחר שחברת כרטיסי האשראי כאל ביצעה מהלך של העלאת עמלות סליקה לחלק מבתי העסק, עושה לאומי קארד מהלך דומה. במהלך חודש אוגוסט קיבלו חלק מבתי העסק הודעה מהחברה על התייקרות עמלות סליקה.

מהודעות שקיבלו בתי עסק והגיעו לידי "גלובס" עולה, כי לאומי קארד העלתה לחלק מבתי העסק את עמלות הסליקה בשיעור של עד 0.7%. ישנם גם בתי עסק שספגו התייקרות בריבית הניכיון. במקרים מסוימים, הריבית הועלתה בשיעור משמעותי של 5%.

זאת ועוד: לאומי קארד, בניהולו של רון פאינרו, הודיעה שמתחילת אוגוסט היא תגבה מבתי העסק עמלה בגין ביטול עסקה בגובה של 5.9 שקלים. בכך מיישרת החברה קו עם מתחרותיה שגובות גם כן עמלה שכזו. גובה העמלה שקבעה לאומי קארד זהה לזו שגובה ישראכרט. לעומת זאת בכאל העמלה גבוהה בהרבה ועומדת על 18-20 שקלים.

בלאומי קארד מציינים כי מהלך העלאת העמלות נעשה במקביל להפחתת עמלות לבתי עסק אחרים. מלאומי קארד נמסר: "החברה מבצעת מעת לעת שינויים במחירון המוצרים והשירותים כדי להתאימם למאפייני הפעילות של בתי העסק. באופן טבעי, התאמות אלה כוללות העלאת עמלות לבתי עסק מסוימים, לצד הפחתת עמלות לאחרים".

נציין כי לאורך השנים האחרונות, כמעט מדי שנה ביצעו חברות כרטיסי האשראי מהלך של העלאת עמלות, אולם מאז כניסת חוק שטרום לתוקפו בסוף השנה שעברה הן נמנעו מכך, לאור רגישות הענף בכלל ותחום הסליקה בפרט. במסגרת הדיונים בכנסת על ועדת שטרום עלה נושא עמלות הסליקה שהיקפן מגיע לקרוב ל-3 מיליארד שקל בשנה, ונמתחה ביקורת על גובה העמלות שמשלמים בתי העסק הקטנים. כתוצאה מכך, חוק שטרום כלל סעיפים שמטרתם להגביר את התחרות בענף, הנשלט היום על ידי שלוש חברות כרטיסי האשראי.

למרות רגישות הנושא, כאמור לפני כחודשיים ביצעה כאל מהלך של העלאת עמלות לחלק מבתי העסק. ככל הנראה לאחר שבלאומי קארד ראו כי מהלך זה עבר בשקט יחסי, הם החליטו לבצע מהלך דומה.

נזכיר כי המהלך שעשתה חברת לאומי קארד מתבצע כשברקע נערך בנק לאומי למכור את החברה, כפי שהוא נדרש במסגרת חוק שטרום. העלאת העמלות צפויה לשפר את רווחי החברה ולסייע לבנק במכירה.