נסראללה נפגש עם אסד: "ישראל מבכה על הפסד של דאעש"

מזכ"ל חיזבאללה חשף כי עזב באופן חריג את לבנון כדי לדון עם נשיא סוריה על הסכם פינוי לוחמי דאעש, שאמורים להגיע למזרח המדינה ■ אחרי חידוש המנדט של יוניפי"ל, טען נסראללה כי ישראל נכשלה בלחץ שהפעילה על האו"ם וגם על רוסיה

חסן נסראללה  / צילום: רויטרס
חסן נסראללה / צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום (ה') כי הוא נועד עם נשיא סוריה, בשאר אסד, בדמשק וביקש ממנו לאשר את הסכם הפינוי של לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) משטח לבנון.

עוד אמר נסראללה, שנשא כמה נאומים בתקופה האחרונה, כי " ישראל כועסת מהשילוב מהניצחון של הצבא הלבנוני וחיזבאללה בגבול עם סוריה ומבכה את הפסד דאעש". לדבריו, "ישראל לחוצה ופונה לממשל האמריקאי כדי ללחוץ על איראן , מבקשת מרוסיה לדאוג לביטחון הגבול שלה ופנתה לאו"ם בניסיון להגביר את כוח האו"ם שנמצא בלבנון - ונכשלה".

אתמול בשעות הצהריים תקפה הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות-הברית שיירה של לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית (דאעש)" שהתפנו מאזור בגבול לבנון במסגרת הסכם עם חיזבאללה. נסראללה הגן על ההסכם ואמר כי מדובר במספר נמוך של לוחמים, שעזבו יחד עם משפחותיהם את אזור הגבול במסגרת הפסקת האש.

דובר הקואליציה האמריקאית קולונל ראיין דילון מסר אתמול כי תקיפת השיירה אירעה במזרח סוריה אך לא פירט היכן בדיוק. "שיטחנו את הכביש והרסנו גשר קטן כדי למנוע מהשיירה להתקדם מזרחה", אמר דילון שהוסיף כי כוחותיו אינם מחויבים להסכמים מעין זה. "הם ללא ספק לוחמים והם נעו למקום אחר כדי להילחם שוב". עוד אמר דובר הקואליציה כי פגיעה ישירה בשיירות של דאעש תצא לפועל רק אם לוחמים יופרדו מאזרחים וכי "בהתאם לחוק הבינלאומי נתקוף אותם כשנוכל".

אתמול בערב החליטה מועצת הביטחון של האו"ם על חידוש והרחבת המנדט של כוח יוניפי"ל המוצב בלבנון ומופקד על שמירת הפסקת האש בדרום המדינה. על פי המנדט המורחב של הכוח הוא יידרש להרחיב את דיווחיו למועצה ולהגביר את פעילותו נגד ההפרות של חיזבאללה את החלטה 1701 שנתקבלה בהפסקת האש בסוף מלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006.

תפקידו של יוניפי"ל יכלול מעתה הגברה משמעותית של נוכחותו בשטח וסיור בשטחים הנשלטים על ידי חיזבאללה. עוד יידרש הכוח לנפק דיווחים מיידים על הפרות מצד הארגון השיעי וכן על אירועים שבהם מנעו אנשיו מכוחות האו"ם גישה לאזורים בדרום לבנון.