יו"ר חדש לערוץ 10: שמואל גורטלר, בעלי קבוצת גורן קפיטל

גורטלר מחליף את אביב גלעדי, שמילא את התפקיד בחודשים האחרונים מאז עזיבתו של מודי פרידמן ■ הוא נחשב לבעל קשרים ענפים בעולם העסקי ובתחום התקשורת

שמואל גורטלר / צילום: אביב חופי
שמואל גורטלר / צילום: אביב חופי

שמואל גורטלר מונה היום (ב') ליו"ר החדש של ערוץ 10. גורטלר ייכנס לתפקיד שמילא בחודשים האחרונים אביב גלעדי, אחד מבעלי חברת RGE שמחזיקה בערוץ. גלעדי מילא את התפקיד מאז מארס האחרון, אז עזב את הערוץ מודי פרידמן, שישמש יו"ר הערוץ מאז רכשה אותו RGE ב-2015.

כבר עם מינויו לתפקיד של גלעדי, היה ברור שהוא לא ימלא אותו לאורך זמן, והיום כאמור הוחלט למנות לתפקיד את גורטלר, 59, בעליה של קבוצת גורן קפיטל, העוסקת בבנקאות השקעות וייעוץ פיננסי. גורטלר ייכנס לתפקידו באופן מיידי.

בכתבת פרופיל על גורטלר שפורסמה ב"גלובס" ב-2013, הוא הוגדר כבעל קשרים טובים עם רבים מבעלי ההון בשוק המקומי, כשעל רקע זה כיהן בין היתר במספר גדול של דירקטוריונים לאורך השנים, בהם של חברות מקבוצת עידן עופר, גד זאבי, ויוסי מימן. מימן מחזיק גם כיום באופן טכני ב-33% ממניות ערוץ 10, אך בפועל אין לו השפעה על הנעשה בערוץ.

גורטלר נחשב מקורב גם לחיים סבן, ועל-פי הכתבה הוא היה בנקאי ההשקעות שליווה את מכירת מניותיו של סבן בזכיינית ערוץ 2 קשת למוזי ורטהיים ז"ל ב-2008.

לפי ההודעה שפרסמה היום RGE, לגורטלר יש ניסיון רב גם בייעוץ בתחום התקשורת, ובמסגרת זאת ייעץ לקבוצת מרחב של מימן ששלטה בעבר בערוץ, ול-RGE, בעלי הערוץ הנוכחיים, "לרבות בעסקת רכישת ערוץ 10". בנוסף, גורטלר שימש בעבר כחבר דירקטוריון גם בקשת.

אביב גלעדי מסר היום: "שמואל גורטלר הוא האיש הנכון בזמן הנכון, גורטלר מלווה את הקבוצה שנים רבות, ואנו סומכים עליו ועל יכולותיו בתקופה זו של שינויים רגולטורים ועסקיים לשמר את כוחו של ערוץ 10".