יו"ר טבע: "שמח שבעלי המניות רואים במינוי שולץ צעד חיובי"

סול בארר מגיב למינוי המנכ"ל החדש של טבע: "אני לא יודע בדיוק מתי שולץ יגיע אלינו, יסיים דברים לא גמורים ויבוא" ■ ומה הוא חושב על האתגרים המשמעותיים של שולץ?

לאחר הודעת המינוי של קאר שולץ למנכ"ל החדש של טבע  , התייחס היום (ב') יו"ר הדירקטוריון של טבע, ד"ר סול בארר, לנושא בשיחה עם "גלובס".

- מה מצאתם בשולץ?

"אנחנו אמרנו מספר פעמים בשיחות הוועידה האחרונות שלנו מהן הכישורים שאנו מחפשים במנכ"ל. זה זמן קשה לטבע ורצינו לוודא שנביא את האדם הנכון. אמרנו שאנחנו רוצים מנהיג בעל ניסיון רב בפארמה, ואת זה יש לשולץ - ניסיון של 30 שנה; יש לו ניסיון גלובלי - מארה"ב, אירופה, המזרח הרחוק; הוא ידוע בניסיון התפעולי שלו. מה שמשמעותי מאוד הוא שיש לו ניסיון ב-turnaround (התייעלות). כשהוא הגיע ללונדבק היא הייתה במצב פיננסי מאתגר והוא עשה שם עבודה נהדרת והעלה תחזיות מספר פעמים, זה סיפור הצלחה כמעט אגדי. חשוב גם שיש לשולץ אמינות גבוהה בקרב כל בעלי העניין, כשאנחנו בטבע בונים היום מחדש את האמינות שלנו. בסופו של דבר, שולץ עונה כמעט על כל קריטריון שאמרנו. ומעל לכל, יש לו ניסיון גם בגנריקה וגם בתחום התרופות הייחודיות (specialty), והוא יכול להציג אסטרטגיה בהם. למעשה, הוא האדם האידיאלי לתפקיד, ואני מאוד נרגש מכך".

- מתי שולץ יצטרף לטבע?

"הוא עובד על כמה דברים בלונדבק ואז הוא יצטרף אלינו, אני לא יכול לתת תזמון מדויק בנושא. בשל המחויבות שלו, הוא לא רוצה להשאיר דברים לא גמורים, הוא יסיים אותם ויגיע".

- בהודעה כתבתם ששולץ פיתח פרספקטיבה ייחודית בתחום הגנריקה ובתחום התרופות הייחודיות. למה הכוונה?

"הוא ייחודי בהבנת הגנריקה וה-specialty בכל הקשור לשרשרת הערך ולשירות שניתן ללקוחות, הוא יכול לנתח כל אחת מהפעילויות האלה ואף אחת מהן לא חדשה לו. יש לו יתרון בכך".

- היה קשה לשכנע מועמדים מהשורה הראשונה בפארמה להגיע לטבע, לאור המצב הנוכחי של החברה?

"זאת שאלה טובה, אבל אני חייב לומר שהיו לנו מועמדים מצוינים, שמה שמשך אותם זה המשאבים של החברה: הפריסה הגלובלית שלה, העובדה שהיא מגיעה ל-250 מיליון לקוחות מדי יום, החשיבות לתחום הבריאות בעולם, הרשת הנרחבת של ייצור, הפצה וכדומה; וגם העובדה שזה אתגר. אנשים מאוד רצו להיות חלק מזה, וראו בטבע גם אתגר וגם הזדמנות. היינו ברי מזל שהיו לנו כמה מועמדים, ושולץ היה האידיאלי".

- מה אתה מצפה ממנו לשנות בטבע, נניח בטווח של השנה הראשונה לכהונתו?

"זאת שאלה שכדאי לשאול אותו, אבל כמובן שיש מספר אתגרים. יש אתגר אסטרטגי ותפעולי ואני מצפה לראות השפעה שלו בשניהם, יש אתגר מסחרי, ואחד האתגרים המרכזיים, אם לא המרכזי שבהם, הוא האתגר הפיננסי. אני מעריך שהוא יעבוד על זה בצורה משמעותית במטרה שטבע תהיה חזקה פיננסית, כדי שנוכל להמשיך לבנות את החברה. בכל מקרה, אנחנו לא מחכים וכבר מתקדמים בתחום התפעולי, הוא יצטרף בהמשך ויוסיף ניסיון רב לתהליך. אני מצפה ממנו להשפעה מהותית בכל אחד מהתחומים".

- ראית את תגובת המניה בת"א?

(צוחק) "האמת שלא, כי הייתי עסוק בשיחות. אני זמן רב בחברות ציבוריות ותמיד עדיף שהמניה תעלה מאשר שתרד, אבל זה עניין של טווח קצר. מה שיותר חשוב זה שאני מצפה ליצירת ערך לטווח הארוך לבעלי המניות, ואני שמח שבעלי המניות רואים את במינויו של שולץ צעד חיובי. הוא ייקח את טבע לשלב הבא".