חמאס הודיע: נפרק את הממשלה בעזה ונקיים בחירות כלליות

משלחת חמאס בראשות איסמעיל הנייה הודיעה למצרים כי היא מוכנה לפרק את הוועדה המנהלת בעזה, המהווה ממשלה זמנית ■ עפ"י הודעת הארגון, ייקבע מועד לבחירות כלליות ברצועה, ויתקיים מו"מ עם פתח לכינון ממשלת אחדות

איסמאעיל הנייה / צילום: רויטרס
איסמאעיל הנייה / צילום: רויטרס

חמאס פרסם הבוקר (א') הודעה רשמית שבה הודיע כי הוא מפרק את הוועדה המנהלת של עזה, ששימשה מעין ממשלה מצומצמת מטעם הארגון. הוועדה הייתה הסיבה למשבר הקשה מול הרשות הפלסטינית שהביא לצמצום שעות החשמל ברצועה ולצעדים קשים מטעם הרשות נגדה.

חמאס הודיע כי הוא מוכן ללכת לבחירות כלליות ולנהל משא-ומתן עם פתח במטרה להקים ממשלת אחדות שתתבסס על כל הפלגים הפלסטינים.

בימים האחרונים שוהה משלחת של חמאס בקהיר בראשות איסמעיל הנייה ויחיא סינואר, ובמקביל נמצאת בקהיר גם משלחת פתח שמנהלת עם המצרים שיחות אודות פיוס פלסטיני. הפיצול בין פתח לחמאס החל לפני 10 שנים, ומאז 2007 ניסו הצדדים להגיע לפיוס אך ללא הצלחה.

חמאס רכש במפתיע בתקופה האחרונה כמות אדירה של סולר ממצרים, ובכך הוא מנסה להביא להגדלת כמות החשמל שמקבלים תושבי הרצועה. עד כה חמאס סירב לשלם עבור החשמל וטען כי הרשות הפלסטינית היא שאחראית לכך. לפני כמה חודשים הפחיתה הרשות את תשלומי החשמל שלה לישראל, ובכך פחתה כמות החשמל שמקבלים תושבי עזה מ-6 שעות ל-4 שעות ביממה, ולאחר מכן הפסקה בהזרמה של 12 שעות.

ביום רביעי צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקיים פגישה עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשולי עצרת האו"ם. בשלישי אף צפוי אבו מאזן לנאום בעצרת. טרם ברור כיצד הוא יתייחס בנאומו ובפגישה לאירועים האחרונים.