מחיר למשתכן: החלה מכירת דירות מוזלות למשפרי דיור

כפי שנחשף ב"גלובס", במשרד הבינוי והשיכון ובמטה הדיור באוצר השלימו את ההכנות לשילוב משפרי דיור בתוכנית הממשלתית מחיר למשתכן

משפרי הדיור נכנסים למחיר למשתכן: כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות, במשרד הבינוי והשיכון ובמטה הדיור באוצר השלימו את ההכנות לשילוב משפרי דיור בתוכנית הממשלתית מחיר למשתכן.

נזכיר כי משפרי הדיור יכולים לרכוש דירה רק לאחר שכל זכאי מחיר למשתכן קיבלו את האפשרות אך בחרו לא לממשה. עוד נדגיש כי מדובר בדירות במחיר המוזל ולא במחירי שוק חופשי.

במקביל, עוד נקודה שיש להבהיר היא שמשפר דיור שירכוש דירה מוזלת בפריפריה, באזורים בהם זכאי מחיר למשתכן מקבלים מענק מהמדינה בגובה 40 אלף שקל או 60 אלף שקל (תלוי ביישוב) - לא יהיה זכאי לקבל את המענק האמור המיועד רק לזכאים מחוסרי דירה.

במקרה שבפרויקט מסוים נותר מספר קטן של דירות, הקבלן או היזם ישווק את הדירות לבדו ללא הגרלה בין משפרי הדיור. עם זאת, במקרים בהם מדובר במספר גדול של דירות, תיערך הגרלה בין משפרי הדיור. משפרי הדיור יצטרכו להוציא תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון, במסגרתה יתחייבו בין היתר למכור את הדירה שבבעלותם תוך פרק זמן קבוע.

דוגמה לכך שהמהלך כבר יצא לפועל ניתן למצוא בקריית מוצקין. חברת הנדל"ן עמרם אברהם דיווחה היום (ב') כי פתחה את שיווק הדירות שנותרו בפרויקט למשפרי דיור. מדובר בפרויקט "סימפוני" של החברה בשכונת האומנים במתחם כורדני בקריית מוצקין. בשל העובדה שמדובר במספר קטן של דירות, 10 בלבד, החברה משווקת את הדירות עצמאית ללא הגרלה.

עדי גייר, סמנכ"ל השיווק של חברת עמרם אברהם, אמר היום כי "בפרויקט כבר נמכרו 120 דירות לזכאים אשר זכו בהגרלה מתוך 130 דירות". עוד אמר גייר כי הדירות שנותרו לרכישה ומוצעות כעת למשפרי הדיור הן דירות הגן והפנטהאוזים בפרויקט.

בקרוב צפויים להיפתח עוד פרויקטים בהם יוכלו גם משפרי דיור לרכוש דירות, ובכוונת משרד הבינוי והשיכון לצאת בפרסום נרחב בנושא יחד עם הסבר מפורט הנוגע להוצאת תעודות הזכאות גם למשפרים.