חדש בפייסבוק: זה מה שיקרה לווידאו ברשת החברתית

עפ"י דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הרשת החברתית מתכננת להשקיע בשנה הקרובה כמיליארד דולר בתוכן וידאו מקורי, כחלק מהפיכתה לשחקן מרכזי ביצירת תוכן וידאו ברשת

פייסבוק וידאו/ צילום: שאטרסטוק
פייסבוק וידאו/ צילום: שאטרסטוק

השאיפה של פייסבוק להציג יותר תכני וידאו בפלטפורמה היא אינה בגדר סוד. על-פי דיווח חדש ב"וול סטריט ג'ורנל", הענקית מקליפורניה מתכננת להשקיע כמיליארד דולר בתוכן וידאו מקורי.

אם יש אמת בדיווח, המהלך הזה יאפיל על ה-50 מיליון דולר שהשקיעה החברה עבור תוכן מקורי בשנה שעברה, ויהווה צעד משמעותי בהפיכתה של פייסבוק לשחקן מרכזי ביצירת תוכן וידאו ברשת.

פייסבוק טרם אישרה את השמועות, אך מהלך זה הגיוני ביותר, בהתחשב בכך שיותר כסף ממפרסמים מושקע בווידאו ברשתות חברתיות, והציפיות הן ששנה זו ההשקעות יכפילו את עצמן. מכך גם משתמע שפרסום באמצעות וידאו ברשתות החברתיות יהווה שליש מסך כל ההוצאות על פרסום דיגיטלי בארה"ב.

פייסבוק נשענת על מחקרים המוכיחים כי משך זמן ממוצע עבור צפייה בווידאו למשתמש הוא כ-29 דקות ביום, נתון שעומד לקפוץ ל-47 דקות בשנתיים הקרובות.

לדברי מארק צוקרברג, במהלך של 5 שנים מהיום מרבית התוכן בפייסבוק יהיה בווידאו.

פייסבוק לא לבד, ולצידה יש מספר מתחרות רציניות. אפל, כך מעריכים, עתידה להשקיע השנה כ-10 מיליארד דולר על הפקות מקור, אמזון - 4.5 מיליארד, ונטפליקס - 6 מיליארד דולר.