הממשלה תאשר מינויי תפקידי משנה למנכ"לי משרד הממשלה

ביום א' תעלה בישיבת הממשלה החלטה לשינוי אופי משרת המשנים למנכ"לים במשרדי הממשלה ■ ההחלטה צפויה לעבור בקלות ולהוסיף לשרי ממשלה את האפשרות להשתמש בכספי משלם המסים למינוי נאמניהם לתפקידי מפתח

בנימין, ביבי נתניהו, ישיבת ממשלה / צלם רויטרס
בנימין, ביבי נתניהו, ישיבת ממשלה / צלם רויטרס

ביום א' תעלה בישיבת הממשלה החלטה לשינוי אופי משרת המשנים למנכ"לים במשרדי הממשלה. ההחלטה צפויה לעבור בקלות ולהוסיף לשרי ממשלה את האפשרות להשתמש בכספי משלם המסים למינוי נאמניהם לתפקידי מפתח.

ההחלטה חלה על משרדי ממשלה המונים מעל ל-150 עובדים, כלומר על 21 משרדים. בהצעת ההחלטה מצוין כי מנכ"ל משרד ממשלתי יהא רשאי להטיל על המשנה משימות שונות, הובלה וקידום של פרויקטים וניהול מעקב אחרי יישום מדיניות. "נוכח התפקידים האלה ישנה חשיבות מיוחדת לכך שהמשרה תאויש כמשרת אמון של המנכ"ל, שכן נדרשים יחסי אמון מיוחדים. המינוי יבחן על ידי ועדת המינויים בהתאם לתנאי הכשירות".

הכוונה בתנאי הכשירות הנה 6-7 שנות ניסיון בתחום הפעילות המרכזי של המשרד ו/או 5-4 שנות ניסיון ניהולי בכיר בתחום עיסוק המשרד. לפי ההחלטה, המשנים למנכ"לים לא יהיו ממונים באופן קבוע על אגפים מקצועיים של המשרד. דהינו, המשנה למנכ"ל יוכל להוביל מהלכי מדיניות של השר, כפי שהנושא מכונה על ידי שרת המשפטים שקד "משילות", אבל הדרג המקצועי של המשרד לא יהיה כפוף להוראותיו לכאורה.

בחומר שהוגש לממשלה מטעם נציבות שירות המדינה לקראת יום א' נאמר שמתוך 21 משרדי הממשלה המדוברים, ב-15 כבר יש כיום איוש של משרות משנים למנכ"לים, כלומר בשלב הנוכחי מדובר ב-6 משרות נוספות.

כבר כיום קיים פטור ממכרז למינוי של עוזר, יועץ, ראש מטה, מנהל לשכה, מזכיר ונהג - בכל משרד ממשלתי.