לקוח פלאפון: קיבלתי רמקולים "במתנה" - וחויבתי ב-2,037 שקל

האם חוזרות "מתנות החינם" בחברות הסלולר? ■ פלאפון בתגובה: "עלויות הרכישה נאמרו ללקוח באופן מפורש ואף פורטו בהסכם הרכישה; יחד עם זאת, מטעמים שירותיים ולפנים משורת הדין, החלטנו לבטל את העסקה"

האם חוזרות "מתנות החינם" בחברות הסלולר? אחרי רגיעה יחסית בתלונות אודות הבטחות-שווא לטאבלט במתנה בקרב חברות הסלולר, אריזת המתנה עוטפת כעת מוצרים אחרים דוגמת רמקולים או אוזניות.

הפעם מדובר בלקוח פלאפון בשם נ', וזו פנייתו: "ב-16/7 פניתי לתחנת שירות של פלאפון בראשון-לציון כדי לבקש קו נוסף עבור בתי. הנציג במקום אמר שנעשה חבילה חדשה ופירט שנקבל גם רמקול אלחוטי ואוזניות ללא תשלום. אמרתי להם שאין לי צורך ברמקול ובאוזניות, ושמספיק לי קו נוסף. נציגה אחרת התערבה בשיחה ואמרה לי: 'מה פתאום, אם נותנים לך בחינם, וזו מתנה - אתה הרי חייב לקחת'. 

"בסופו של דבר לקחתי, והחתימו אותי על גבי טאבלט. בתמימותי חתמתי ולא קיבלתי לא קבלה ולא העתק של הסכם החבילה - אילו הייתי מקבל, אז הייתי עולה על התרמית עוד במקום. כעבור חודש וחצי אני רואה שחויבתי על 'המתנה' ב-2,037 שקל בפריסה ל-36 תשלומים, בחיוב של 56 שקל כל חודש".

נ' המאוכזב פנה לחברה, והתשובה שסופקה לו על-ידי נציגי פלאפון הכעיסה אותו לא פחות מהתגלית כי המתנה שהובטחה לו היא עסקה לכל דבר ועניין.

לדבריו, "אמרו לי: 'חתמת על הרכישה, ורק אחרי כן נשלח לך העתק במייל'. ניגשתי שוב לתחנת השירות, שם אמרו שיבדקו את ההקלטה ואת התיעוד של המפגש שלי עם הנציגים. התעקשתי שלא ביקשתי לרכוש את הרמקול ואת האוזניות, ושלא נאמר לי שמדובר בעסקה, ואפילו לא פירטו שמדובר בפריסה לתשלומים, כי היה ברור לכולנו שמדובר במשהו שהוא לא תמורת כסף. הם הרי קבעו את הכול מבלי לשאול אותי בכלל, אמרו לי שמדובר במתנה וניצלו את העובדה שפרטי האשראי שלי נמצאים אצלם".

בסופו של יום ואחרי תסכול מיותר - ניאותה פלאפון לבטל את העסקה, בכפוף להשבת המוצרים.

מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "החברה דוגלת בהגינות ושקיפות בכל מפגש שירות או מכר עם לקוחותינו. בהתייחס למקרה המדובר, עם פניית הלקוח בוצעה בדיקה מעמיקה, ונמצא כי העסקה תקינה לחלוטין. עלויות הרכישה נאמרו ללקוח באופן מפורש ואף פורטו בהסכם הרכישה. יחד עם זאת, מטעמים שירותיים ולפנים משורת הדין, החליטה חברת פלאפון לבטל את העסקה, בכפוף להשבת המוצרים בחזרה לחברה. הטיפול היה לשביעות-רצון הלקוח".