משקיעה בדרום: סאמיט רוכשת שליטה ב"גלובוס סנטר" אשקלון

תשלם 142 מיליון שקל ליזמים איתן יוחננוף, ניסים ברכה וגבי טרבלסי ■ הקמת הנכס תושלם בקרוב

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב סאמיט  שבשליטת זוהר לוי מרחיבה את פעילותה בישראל. אתמול (ב') דיווחה החברה על רכישת השליטה במתחם גלובוס סנטר אשקלון, שנמצא בשלבי הקמה סופיים. מניית סאמיט, הפועלת בעיקר בשוק הנדל"ן של גרמניה, רשמה עלייה של קרוב ל-20% בשנה האחרונה, ושוויה של החברה הגיע לכ-1.7 מיליארד שקל.

בעסקה הנוכחית סאמיט רוכשת 51% בחברות הנמצאות בשליטת היזמים איתן יוחננוף, ניסים ברכה וגבי טרבלסי, אשר מחזיקות בכ-74% מהזכויות בנכס. יתרת הזכויות מוחזקות על-ידי מושב מבקיעים. סאמיט תשלם כ-142 מיליון שקל (סכום הכולל הלוואות בעלים שהועמדו על-ידי המוכרים לחברות הפרויקט).

בנוסף, החברה התחייבה להעמיד את המימון הדרוש להשלמת הקמתו של השלב הנוכחי ואת ההון העצמי שיידרש לצורך פיתוח השלבים הבאים. להערכת החברה, ההשקעה הכוללת בגין 100% מהזכויות בשלב הנוכחי פרויקט תסתכם בכ-330 מיליון שקל.

"מרחיבה פורטפוליו הנכסים בישראל"

שטח המתחם צפוי להסתכם לאחר השלמת הקמתו בכ-30 אלף מ"ר, ולצידו קיימים שטחים נוספים, בהיקף של עשרות דונמים, עליהם ניתן לפתח בעתיד שטחים נוספים של מסחר, לוגיסטיקה ושירותי דרך. בסאמיט מעריכים כי השלמת השלב הראשון של הפרויקט צפויה בחודשים הקרובים, ולאחריה תתחיל החברה לקבל תשלומי שכירות.

להערכת סאמיט, ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) שיניב המתחם בתפוסה מלאה, צפויה לשקף תשואה שנתית של 8.5% (כ-28 מיליון שקל). נכון להיום נחתמו הסכמי שכירות לגבי כ-80% מהשטחים המתחם, ומתנהלים מגעים מתקדמים עם מספר שוכרים משמעותיים, כדי להגיע לתפוסה מלאה עד להשלמת הקמתו של הנכס. במתחם, אומרים בסאמיט, צפויות לפעול רשתות קמעונאיות מובילות בישראל.

לפני כשבועיים דיווחה סאמיט על רכישת נתח של 47% ממתחם "מנרב סנטר" באזור התעשייה באשדוד, בתמורה לכ-71 מיליון שקל מחברת חברת מנרב אחזקות. בסאמיט ציינו אז כי השטח להשכרה בנכס עומד על 13 אלף מ"א על קרקע של 24 דונם, ומושכר לשוכר יחיד בתחום הלוגיסטיקה. ההכנסות מדמי השכירות מסתכמות כיום בכ-6.3 מיליון שקל, כלומר התשואה נטו מהנכס עומדת על כ-8.2%. במקביל לרכישה מידי מנרב, חתמה סאמיט על הסכם ארוך טווח עם השוכר לפיו תשקיע החברה בפיתוח הנכס כ-44 מיליון שקל. דמי השכירות לאחר ההשקעה צפויים להסתכם בכ-11 מיליון שקל לשנה, ומשקפים תשואה של כ-9% על ההשקעה הכוללת.

סאמיט, הנמצאת בשליטת זוהר לוי (45%), פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה ובישראל. לוי טען היום כי "העסקה הנוכחית, כמו גם העסקה באשדוד, בוצעו במסגרת הרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים של סאמיט בשוק הישראלי. בשתי העסקאות רכשנו נכסים ייחודיים, אשר מניבים כבר בתחילת דרכם תשואות גבוהות של 8.5%-8.2% ובנוסף הינם בעלי זכויות בנייה אשר יביאו להשבחה עתידית משמעותית".