עוד חברת לואו קוסט פושטת רגל: אייר ברלין תיסגר בסוף החודש

חודשיים אחרי שחברת התעופה אייר ברלין הגישה בקשת חדלות פירעון, מודיעה החברה כי היא מפסיקה להפעיל את טיסותיה עד ל-28 באוקטובר

Air Berlin / צילומים:רויטרס
Air Berlin / צילומים:רויטרס

חודשיים אחרי שחברת התעופה אייר ברלין הגישה בקשת חדלות פירעון, החברה מודיעה היום (ג') כי היא מפסיקה להפעיל את טיסותיה עד ל-28 באוקטובר. אייר ברלין היא חברת לואו קוסט, השנייה בהיקפה בגרמניה. החברה מפעילה טיסות בתוך גרמניה ובקווים ביעדים בינלאומיים שונים, בהם תל-אביב וגם יעדים לטווח רחוק בארה"ב. מפרסומים שונים עולה כי החברה קראה לאלפי עובדיה לחפש מקום עבודה אחר.

החברה נוסדה בשנת 1978 בברלין ובשנת 1990 אימצה את מודל הלואו קוסט. בשנת 2006 הפכה לחברה ציבורית. בחודש אוגוסט האחרון הגישה החברה בקשה לחדלות פירעון אחרי שאתיחד, חברת התעופה של אבו דאבי המחזיקה העיקרית במניות באייר ברלין הודיעה כי תפסיק להזרים כספים לחברה שנקלעה להפסדים.

לאחרונה חברת התעופה הבריטית מונארך הפועלת במודל של לואו קוסט הודיעה גם היא במפתיעה על הפסקת טיסותיה ברחבי בריטניה וביעדים בינלאומיים, ואליטליה שנקלעה לקשיים צפויה בחודש הבא להכרעה באשר להמשך דרכה בהתאם לתכנית שאמורים להגיש נאמנים שמינה בית המשפט האיטלקי.

באתר האינטרנט של אייר ברלין פרסמה החברה הנחיות לנוסעים שרכשו כרטיסים מבעוד מועד. לפי הודעת החברה, תופסק פעילותן של טיסות לטווח רחוק כבר ב-15 באוקטובר, כשהנימוק הוא שהיות וצי המטוסים ברובו מוחכר, החברות מהן חכורים המטוסים מושכות בהדרגה את מטוסיהן מדגמי בואינג 330 בהן משתמשת כיום אייר ברלין. כך, למשל, עוד מסוף חודש ספטמבר פסקו הטיסות מדיסלדורף ללוס אנג'לס, כשגם טיסות פנים כבר בוטלו בהן קו מינכן-המבורג.

החברה מודיעה לנוסעים שרכשו כרטיסים ישירות דרכה אחרי ה-15 באוגוסט (המועד בו הודיעה אייר ברלין על חדלות פירעון) יקבלו את כספם חזרה. בשלב זה לקוחות שרכשו כרטיסים לפני ה-15 באוגוסט לא יוכלו לקבל את כספם חזרה במידה וטיסתם בוטלה. עוד מודיעה החברה כי תעדכן בדבר ביטולים צפויים לטיסות המיועדות להתקיים כשבמידת האפשר נוסעים ישובצו לטיסות חלופיות. בנוסף, חברת התעופה "ניקי" מבית אייר ברלין תמשיך לפעול כסדרה.

החברה אף מציינת כי החברה תמשיך לקבל הזמנות חדשות, וכי ערוצי המכירה נותרו פתוחים, כשהחברה מבטיחה כי במקרה של ביטולים, קרן מיוחדת תאפשר השבת הכספים ללקוחות.

בחודש ספטמבר לבדו טסו עם אייר ברלין יותר מ-17 אלף נוסעים בקווים מישראל. מתחילת השנה ועד לסוף חודש ספטמבר היקף תנועת הנוסעים עם החברה בקוויה מתל-אביב עמד על כ-146 אלף נוסעים - גידול של 45% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.