היזהרו: גנבי רכב עלו על שיטה פשוטה ומהירה לפרוץ למכוניות

בשבועות האחרונים נחשפה שיטת פעולה חדשה שמאפשרת לגנבי רכב לעקוף את מערכת הביטחון של הרכב ולהניע אותו - וכל זה בפחות מ-60 שניות, ע"י שימוש בגאדג'ט פשוט שזמין לרכישה ברשת ■ מדובר בעיקר ברכבים המצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת להניע את המכונית ללא שימוש במפתח

מכשיר לגניבת רכב/ צילום: מהוידאו
מכשיר לגניבת רכב/ צילום: מהוידאו

מצלמות אבטחה בצפון לונדון תיעדו שני גנבים פורצים לרכב BMW בשווי 50 אלף ליש"ט, עוקפים את מערכת הביטחון של הרכב ומניעים אותו - וכל זה בפחות מ-60 שניות ובשימוש פשוט בגאדג'ט שניתן לרכוש ברשת.

בשבועות האחרונים דווחו כבר על ארבעה מקרים של גניבת כלי רכב בלונדון, כשהמכנה המשותף ביניהם הוא שהם אינם מונעים בעזרת החדרת מפתח. כלי הרכב המשוכללים נפתחים ומונעים בעזרת תדר שמועבר מהמשדר שיש במפתח כשזה קרוב אליו. הגאדג'ט שבידי השודדים מאפשר לקלוט ולהגביר את התדר ובכך גורם לרכב לחשוב שהמפתח קרוב אליו גם אם אינו.

בסרטון נראה אחד הגנבים כשבידו הגאדג'ט סורק את קירות הבית בתקווה לקלוט את התדר שמגיע מהמפתח, בעוד הגנב השני ממתין בתא הנהג עד שהתדר ייקלט והרכב יתניע. בפחות מ-60 שניות, הרכב מונע והגנב בורח משם עם רכושו החדש.

הבעלים, אב ואיש עסקים שהחליט להישאר בעילום שם סיפר לעיתון שהוא רכש את הרכב רק לפני חודש. לדבריו, הוא התעורר לקול המנוע הפועל והבין מיד שהתעסקו לו עם הרכב, "הבנתי שמישהו הניע את הרכב שלי והלכתי לחלון. ירדתי למטה מהר אבל הם כבר הספיקו לברוח". הבלש פיט אליס אמר ל-Evening Standard: "הטכנולוגיה הזאת מוגבלת רק לכלי רכב מתקדמים, אך היא הופכת נפוצה יותר ולכן קיים פוטנציאל שמקרים אלה רק יגדלו".