ישתחרר בקרוב? הנשיא ריבלין החליט להקל בעונשו של צבי בר

בר, ראש עיריית ר"ג לשעבר, הורשע בשוחד ונשלח ל-3 שנות מאסר ■ לאור נסיבות רפואיות חריגות, הנשיא המיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על בר במאסר על-תנאי, כך שעונשו יעמוד על 15 חודשי מאסר, והוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים

צבי בר / צילום: שלומי יוסף
צבי בר / צילום: שלומי יוסף

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, החליט היום (ה') להקל בעונשו של ראש עיריית רמת-גן לשעבר, צבי בר, ולהמיר חלק ממאסרו בפועל למאסר על-תנאי, כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים.

לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לצבי בר ומשפחתו, שאירעו לאחר מתן גזר הדין בעניינו, החליט היום נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על בר בעונש של מאסר על-תנאי, כך שעונשו יעמוד על 15 חודשי מאסר בפועל, והוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים.

החלטת הנשיא ניתנה בשל הנסיבות הרפואיות החריגות שאירעו לאחר מתן גזר הדין, ולא עמדו בפני בית המשפט העליון, כאמור, וזאת למרות החומרה הרבה שמייחס הנשיא למעשים בהם הורשע בר.

בר, כבן 83, הורשע בשנת 2015 בעבירות של קבלת שוחד ובעבירות נוספות. בית המשפט העליון העמיד לאחר ערעור את עונש המאסר שהוטל על בר על 3 שנות מאסר במקום 5.5 שנות מאסר, בין היתר בשל גילו ומצבו הרפואי. בגזר הדין שניתן בשנת 2016 ציין בית המשפט העליון כי לא בנקל נשלח אדם בגיל כה מבוגר, שלוקה בבריאותו, למאסר מאחורי סורג ובריח, וכי אם חלילה יחולו תמורות במצבו, ניתן יהיה לשקול את השלכותיהם על מאסרו.

כמו כן, בשולי גזר הדין ציין בית המשפט כי ייתכן שיש מקום לתת את הדעת על סוגיית המאסר וענישה מתאימה במקרים כגון אלה, שכן "איננו חפצים בגסיסה איטית של אסירים זקנים בתוככי בית הסוהר".