שחקן מעו"ף: השוק בועתי - אך עוד לא נאמרה המילה האחרונה

העליות עד כדי פריצת השיאים בוול סטריט לא חלחלו במלואן לת"א - וייתכן שהאשמים הם שחקני המעו"ף ■ כיצד ננצל את המהלך?

הבורסה בת"א / צילום: בלומברג
הבורסה בת"א / צילום: בלומברג

בחמישי האחרון ראינו ירידה חדה ולא אופיינית במעוף שהשיב את מלוא המהלך הבוקר עד קרבה לסביבות 1450 הנקודות. קשה לומר שהעניין מפתיע: אמנם פער ארביטראז' אגרסיבי הקפיץ המדד הבוקר ומהווה 90% מהמהלך אך גם ללא זה קשה לראות כיצד ת"א יכולה להתעלם מפריצת שיאים אמריקנית - לא בשברירי האחוז, אלא בקפיצה של ממש. טרם יבשה הדיו על פריצת 23,000 הנקודות בדאו וכבר אנו מרחק נגיעה מ-2600 ב-S&P.

אל תחפשו הגיון בשגעון: לאורך כל השנה האחרונה ציינו כי אין שום אופק לתיקון של ממש בוול סטריט, וגם כעת ברמת VIX של 9.9%, תרחיש ירידה של 1% הוא ממש בגדר "מפולת" שקשה לראותה בטווח המיידי. הוציאו את עניין צפון קוריאה מהמשוואה ותקבלו שוק שעולה על אויר חם - בועתי לחלוטין אבל עדין לא אמר את המלה האחרונה.

כמה מזה יחלחל לת"א? מעט מאוד. שחקני המעוף מכבידים כל העת על השוק שבינתיים מתחיל לברוח מטווח פקיעה אופטימאלי סביבות 1430 - 1440. לעתים די בזה בכדי לבלום מגמה חיובית, לעתים זה בסה"כ גורע 2-3 נקודות מהמעוף. איך שלא מסתכלים על זה, בזמן שוול סטריט חתמה בחודש האחרון עליה של 2.7%, מדד המעוף משתרך הרחק מאחור, שלא לדבר על קביעת שיאים חדשים.

בשנה האחרונה הרווח היה ונותר במטוטלת פשוטה: קנית סביב 1400, מכירה סביבות 1450 וככה ניתן היה לבצע במהלך השנה החולפת לסירוגין אסטרטגיות מתאימות כמעט תריסר פעמים.

אי לכך, כעת משאנו קרובים לנקודה העליונה, ואין זה חשוב אם המדד יוסיף עוד מעט לטפס, ניתן להניח כי מרבית המהלך העולה כבר מאחרינו. בהתאם במדד הנוכחי (1449) עלינו להניח כל תרחיש אפשרי מלבד המשך עליה חדה ובהתאם לנצל השחיקה הנובעת מהפקיעה הקרובה: כתיבת CALL 1450 חודשי וקנית CALL 1480 נובמבר. די שהמדד יפתח מחר מתחת ל 1452 בכדי להניב רווח (כל שכן ירשום ירידה), וגם במידה והמעוף יוסיף לטפס יש לזכור כי התקבול בשילוב ההגנה שבפועל אינה נשחקת מוביל אותנו עמוק לסביבות 1458 ומאפשר לנצל תנועה אלימה תוך התבססות על הנחת העבודה כי זו מיצתה רוב המהלך אם לא את כולו.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.