ג'אל ונצ'רס גייסה קרן הון סיכון בהיקף 60 מיליון דולר

הקרן שבניהול האחים עמירם ויהושע לוינברג תשקיע בחברות שיש הן מחזור מכירות של לפחות מיליון דולר

יאיר אלבז, טל שקד מימין למטה: יהושוע לוינברג, עמירם לוינברג  / צילום: ארתור פורר
יאיר אלבז, טל שקד מימין למטה: יהושוע לוינברג, עמירם לוינברג / צילום: ארתור פורר

האחים עמירם ויהושע לוינברג, אשר היו חלק מצוות המייסדים של חברת גילת רשתות לוויין, משיקים היום קרן הון סיכון חדשה. הקרן החדשה ג'אל ונצ'רס (JAL Ventures) גייסה 60 מיליון דולר אשר יושקעו בחברות שכבר מציגות מחזור מכירות של מיליון דולר בשנה. האחים לוינברג הקימו את הקרן עם טל שקד ויאיר אלבז.

הקרן צפויה להתמקד בשני סקטורים הראשון הוא B2B(Business-to-business - טכנולוגיה שמיועדת לארגונים) והשני הוא השוק הביטחוני. ג'אל ונצ'רס הוקמה לפני כעשור אולם שימשה עד כה בתור זרוע ההשקעות של האחים לוינברג. האחים השקיעו גם בקרן החדשה אך רוב ההון גיוס ממשקיעים זרים.

יהושוע לוינברג התייחס היום להשקת הקרן ואמר כי "יש בישראל תעשיית היי-טק יוצאת דופן באיכותה ובכלל זה קרנות הון סיכון מצוינות. אנחנו מביאים בעיקר את הניסיון הרב שצברנו במשך שנים רבות כיזמים, מנהלים ומשקיעים. אנחנו רואים את עצמנו כ-corporate builders ועברנו מספר פעמים את המסלול מסטארט-אפ עם רעיון ועד לחברה שמוכרת בעשרות ומאות מיליוני דולרים. בעזרת הניסיון הזה אנחנו מנסים לסייע ליזמים של חברות הפורטפוליו שלנו".

טל שקד הוסיף כי "אנחנו מחפשים צוות מנצח וחברה שיש לה לקוחות משלמים. למדנו שאין תחליף לקבוצה נחושה ואיכותית של יזמים וגם לפידבק מהשוק, שמתקבל מלקוחות שמצביעים ברגליים".

נציין כי ג'אל ונצ'רס כבר ביצעה שלוש השקעות בחברת הסייבר Dome9, בחברת Fornova שאוספת נתונים בתחום התיירות ובחברת אמטריין שפיתחה טכנולוגיה להסוואה טרמית.

ג'אל ונצ'רס חתומה על שלושה אקזיטים. החברה השקיעה בחברת קסמבה שנמכרה ללייבפרסון בשנת 2007 תמורת 40 מיליון דולר. בהמשך השקיעה ג'אל בחברת המדפסות הדיגיטלית מתן שנמכרה לאפי (EFII) ביולי 2015 תמורת סכום שהוערך ב=48 מיליון דולר. האקזיט האחרון של ג'אל, בשלב זה, נרשם לפני כחודשיים אז נמכרה nanoRep לחברת Logmein תמורת 45 מיליון דולר.