לידר מתחיל לסקר את גילת בהמלצת "קנייה" ובפרמיה של 33%

"אנו מתרשמים מהביצועים של החברה, ונראה כי האסטרטגיה החדשה נותנת אותותיה בתוצאות"

"תחילתו של ה-Money Time" - זו הכותרת להמלצה על מניית גילת לוויינים   שפרסמו היום (ב') האנליסטים של לידר שוקי הון. לדברי האנליסטים, רז דומב וסבינה לוי, העברת השליטה בגילת לקרן פימי ב-2014 הובילה לשינויים מהותיים בחברה, בהנהלה ובדירקטוריון, 2015 הייתה שנת מעבר ומ-2016 הביצועים נמצאים במגמת שיפור. מגמה זו צפויה להימשך להערכתם גם בשנים הקרובות. המלצתם למניה היא "קנייה" ומחיר היעד נקבע על 9.3 דולרים, פרמיה של 33% על פני מחיר השוק ומחיר שאליו המניה לא הגיעה מאז שנת 2008.

גילת, בניהולו של יונה עובדיה, מייצרת ציוד תקשורת, ומתמקדת בטכנולוגיות לווייניות. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 382 מיליון דולר, אחרי עלייה של 57% במחיר המניה בשנה החולפת.

בלידר מציינים שגילת פועלת ב-3 סגמנטים עיקריים: פתרונות תקשורת לוויינית בתנועה, תוך מיקוד בקישוריות לתחום התעופה (IFC), ובו יש לגילת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת GOGO, שמחזיקה בנתח שוק של 50%; שירותי תקשורת מבוססי לוויין, תחום שבו היא פעילה למעלה משני עשורים, וכיום הדגש בו הוא על התרחבות לשירותים מנוהלים; וכן אספקת תקשורת לאזורים כפריים/מרוחקים בדרום אמריקה.

"גילת ממקדת את מרב תשומת ליבה הניהולית, הטכנולוגית והשיווקית לעבר שלושה שווקים מרכזיים: IFC, סלולר ופרו, בהם צופה החברה, כי תוכל להציג עליונות טכנולוגית ביחס למתחרים ושיעורי רווחיות גבוהים משמעותית מאלו שאותם השיגה בשנים האחרונות", כותבים דומב ולוי.

מהירות הגלישה הגבוהה ביותר

על שוק ה-IFC הם כותבים כי הוא צפוי לצמוח צמיחה מואצת מ-530 מיליון דולר כיום ל-3.1 מיליארד דולר ב-2026, כשפלח השוק של הציוד יכפיל עצמו ל-590 מיליון דולר ב-2026.

הנחת הצמיחה מבוססת על הצפי לגידול במספר המטוסים המחוברים לתקשורת אינטרנט מכ-3,800 ב-2016 ליותר מ-28 אלף ב-2026. לדבריהם, המודם של גילת מציע את מהירות הגלישה הגבוהה ביותר ביחס למתחרות. לדברי דומב ולוי, מנוע צמיחה נוסף הוא פלח שוק האנטנות והשקת אנטנה חדשה לשוק ה-IFC ב-2019.

לגבי שוק הסלולר, האנליסטים מזכירים שגילת חתמה לאחרונה על מספר הסכמים עם חברות תקשורת מובילות (כולל ספרינט ו-SoftBank) המהווים לדבריהם "חותמת איכות" למוצריה ועשויים לפתוח דלתות להסכמים עם חברות בינלאומיות מובילות נוספות.

בהקשר של פרו כותבים האנליסטים, כי ב-2015 גילת זכתה במכרזים להקמת תשתית אינטרנט באזורים כפריים בפרו (במסגרת חטיבת השירותים שלה), שיניבו לה הכנסות של 400 מיליון דולר לאורך 13 שנים, מתוכם 230 מיליון דולר בשלוש שנות ההקמה. להערכתם, בחברה מאמינים שיוכלו לזכות בפרויקטים נוספים במדינה זו, שיספקו לה זרם הכנסות נוסף לאורך שנים.

לדבריהם, אחרי כמה שנים עם תנודתיות רבה, הן ברמת ההכנסות והן בשיעורי הרווחיות, "אנו מתרשמים מהביצועים של החברה בשנתיים האחרונות, ונראה כי האסטרטגיה החדשה של גילת נותנת את אותותיה בתוצאות. פעילות החברה מתמקדת בשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה והחברה התקשרה לאחרונה עם מספר לקוחות אסטרטגיים מהמובילים בתעשייה. הסכמים אלו צפויים לתמוך בהמשך הצמיחה בהכנסות החברה בשנים הקרובות, שתבוא לידי ביטוי גם בשורת הרווח".

מחיר היעד של לידר למניה נגזר ממכפיל EV/EBITDA של 12.4 לתוצאות 2018. לדבריהם, המכפיל נמצא ברף העליון של המכפילים בענף (לדוגמה, המתחרה הגדולה ViaSat נסחרת במכפיל 10.8) משום שהוא "משקף את פוטנציאל הצמיחה הגדול שגלום בחברה".