למרות התנגדות העוזרים: שפיצר מונה לשופט בביה"ד הארצי

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, נבחר היום לכהונת שופט בביה"ד הארצי לעבודה - זאת למרות התנגדותם של העוזרים המשפטיים לשופטים, שטענו בפני הוועדה לבחירת שופטים כי מינויו אינו ראוי

מיכאל שפיצר / צילום: תמר מצפי
מיכאל שפיצר / צילום: תמר מצפי

למרות התנגדותם של העוזרים המשפטיים לשופטים - מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, נבחר היום (ג') לכהונת שופט של בית הדין הארצי לעבודה.

במסגרת תפקידו כמנהל בתי המשפט עמד שפיצר בשנים האחרונות בחזית הסירוב של מערכת המשפט להיענות לדרישות שהעלו העוזרים המשפטיים (שרובן עוזרות נשים), שהדרישה המרכזית בהן הייתה לבטל את ההגבלה שהייתה קיימת על תקופת ההעסקה שלהם בשירות המדינה שעמדה על 6 שנים.

נזכיר כי בית הדין הארצי לעבודה דחה ברוב דעות את העתירה שהגישו העוזרים המשפטיים בנושא, אך בהמשך הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וביטל את הכוונה לפטר את העוזרים באופן אוטומטי אחרי 6 שנות העסקה.

במכתב ששלחה לאחרונה יו"רית ועד העוזרים המשפטיים לשופטים, שרית טוביס, לוועדה לבחירת שופטים, היא בקשה לא למנות את שפיצר לשיפוט בבית הדין הארצי. לדברי העוזרים המשפטיים במכתבם לוועדה לבחירת שופטים, "בתקופת כהונתו של שפיצר כמנהל בתי המשפט נחצו קווים אדומים ביחסי עבודה, בדיני עבודה ובתחום המשפט המינהלי. התמודדנו עם הנהלה כוחנית ואגרסיבית, שאילצה אותנו לפנות ולחזור ולפנות לערכאות המשפטיות כדי לקבל סעדים ולהגן על זכויותינו".

ואולם, למרות ההתנגדות "מבית" נבחר היום שפיצר לשופט בית הדין הארצי לעבודה. עוד מונו היום השופט רון אלכסנדר, שנבחר לכהונת שופט של בית המשפט המחוזי ירושלים; השופטת שושנה ליבוביץ, שנבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט המחוזי ירושלים; השופטת דנה כהן-לקח, שנבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט המחוזי ירושלים; השופטת הלית סילש, שנבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט המחוזי מרכז-לוד; עו"ד יעקב אזולאי, שנבחר לכהונת שופט של בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע; הרשמת רחל גרוס, שנבחרה לכהונת שופטת של בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע; עו"ד חיים פס, שנבחר לכהונת שופט של בתי משפט השלום מחוז הדרום; עו"ד רוית פלג בר-דיין, שנבחרה לכהונת שופטת בבתי המשפט לתעבורה מחוז הדרום; ועו"ד אור לרנר, שנבחר לכהונת שופט בבית משפט לתעבורה מחוז חיפה.