עידן עופר מעוניין למכור את החזקותיו בזכיינית רשת

עופר ואודי אנג'ל מחזיקים 51% ממניות זכיינית ערוץ 2 ■ יו"ר מועצת המנהלים של רשת, יוסי רוזן: הידיעה שקרית

בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, מעוניין למכור את החזקותיו בזכיינית ערוץ 2 רשת, בשל סוגיית הריכוזיות אשר מגבילה את יכולתו לפתח את עסקי הליבה של הקבוצה בתחומי הדשנים (כיל) והאנרגיה (OPC) בלבד - כך נודע ל"גלובס". עופר, יחד עם אודי אנג'ל, מחזיקים באופן פרטי 51% ממניות הזכיינית, לצד החברה הבינלאומית אנדמול (33%) ומיכאל שטראוס (16%).

בתחילת אוגוסט מנעה הוועדה לצמצום הריכוזיות, בראשות הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין, מתן רישיון מותנה לחברת תחנות הכוח OPC שבשליטת עופר להקמת תחנת כוח ("צומת") לייצור חשמל בהיקף של 400 מגוואט בסמוך לצומת פלוגות שליד קריית גת. זאת, בטענה כי הענקת הרישיון "צפויה להגדיל את הריכוזיות הכלל משקית, כשאין בצידה תועלת צרכנית העשויה להצדיק פגיעה זו".

מדובר בעסקה שנייה של קבוצת עופר שהוועדה ממליצה שלא לאשר. לפני שנה הומלץ שלא לאשר את בקשתה של רותם אמפרט מקבוצת כיל לקבל רישיון לכריית פצלי שמן במישור רותם שבנגב, גם אז משיקולים של ריכוזיות כלל משקית.

בחוות-הדעת של הוועדה, שגרמה לדחיית מהלך ההנפקה של OPC בבורסה בתל-אביב ולהפחתת שווי החברה בהנפקה, נכתב בין היתר כי "בצירוף העובדה כי הקבוצה היא בעלת החזקה מרכזית בתחום התקשורת, מתחזק החשש להתקיימותו של שבי רגולטורי ותקשורתי, וליכולתה של הקבוצה להפעיל כוח מיקוח ממשי כלפי קובעי המדיניות".

זאת ועוד, "עידן עופר שולט בזכיינית ערוץ 2 רשת ובאמצעותה בחברת החדשות של ערוץ 2...", נכתב. "הפעלת לחץ על קובעי המדיניות יכולה להיעשות גם באמצעות החזקות בתחום התקשורת החדשותית, נוכח המתאם בין נושאים המדווחים בתקשורת לבין נושאים הנמצאים על סדר היום הציבורי ועל שולחן מקבלי ההחלטות".

יוסי רוזן, יו"ר מועצת המנהלים של רשת, הודיע הערב כי בעלי המניות של רשת כולל עידן עופר מגבים את החברה ועומדים מאחוריה במעבר ל-7 ימים, ובטוחים שהידיעה שקרית ומיועדת לפגוע ברשת.