מייסד רשת סופר-פארם, מורי קופלר, הלך לעולמו בגיל 93

בשנת 1978 ייסד קופלר את רשת סופר-פארם בישראל, זאת כביטוי לציונות ולרצון לתרום גם לכלכלה הישראלית

מורי קופלר, מייסד רשת סופר-פארם הישראלית ורשת Shoppers drug mart הקנדית, נפטר אתמול (א') בגיל 93, בביתו בטורונטו שבקנדה.

את מסלול הקריירה שלו החל קופלר כרוקח, כאשר בשלב מסוים בשנות ה-60 הוא בחר להרחיב את פעילות בית המרקחת שבראשו הוא עמד גם לתחומים אחרים' בהם קוסמטיקה ותמרוקים, מה שהיה הבסיס לרשת הקנדית שופרס דראג מארט.

בהמשך, בשנת 1978 ייסד קופלר את רשת סופר-פארם בישראל, זאת כביטוי לציונות ולרצון לתרום גם לכלכלה הישראלית. בראשית שנת 2000 פתחה הרשת סניפים גם מחוץ לישראל.

קופלר ציין בעבר כי הוא לא חשב שסופר-פארם תהפוך לעסק כה מצליח, כאשר היום החברה כוללת מעל 240 חנויות בישראל, כמו גם פעילות בפולין ובסין.

מי שמחזיק היום ברשת הוא הבן, ליאון קופלר, המכהן כיו"ר, כאשר ניצן לביא מכהן כמנכ"ל.

קופלר היה מוכר גם כפילנתרופ. הוא תרם בין היתר למכון ויצמן ברחובות, כאשר מאיץ החלקיקים במכון קרוי על-שמו.

לביא מסר כי "משפחת סופר-פארם מחבקת את ליאון וכל משפחת קופלר. היה לי את הכבוד והעונג להכיר את מורי בביקוריו בישראל, להיסחף אחרי הכריזמה יוצאת הדופן שלו ליהנות מחוכמתו. החזון הרוח שלו הם חלק בלתי נפרד ממסורת סופר-פארם ומה-DNA של החברה".

דני לוזון, המשנה למנכ"ל הרשת, מסר כי "במשך 35 השנים בהן אני בסופר-פארם מורי קופלר היווה עבורי מודל לחיקוי בדרך בה התייחס לאנשים, לספקים לעובדים - ובכלל לסביבתו".