סיידוף באסיפת אפריקה ישראל: "החברה טובה, היה חוסר מזל"

איש העסקים נתי סיידוף הגיע לאסיפת מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל כדי להציג את ההסכם אליו הגיע עם נציגות המחזיקים ■ "הסאגה שנקראת הסדר החוב של אפריקה ישראל יכולה להסתיים כבר החודש"

איש העסקים הישראלי-אמריקאי נתי סיידוף הגיע היום (ג') לאסיפת מחזיקי אגרות החוב של חברת אפריקה ישראל, כדי להציג את ההסכם המפורט אליו הגיעו נציגיו עם נציגות מחזיקי האג"ח. באסיפה, שהתקיימה במלון קראון פלאזה בתל-אביב, נשא סיידוף דברים בפני המחזיקים וקרא להם לאשר את ההסכם אליו הגיע עם הנציגות.

עו"ד תמיר כהן, מנהל פיתוח העסקים של קבוצת סיידוף: "אחרי מו"מ ארוך הגענו לטיוטת הסכם, שמוסכמת עלינו ועל הנציגות. עקרונות ההסדר עברו שינויים כאלו ואחרים. נתי סיידוף פגש את כל הגופים המוסדיים הגדולים בביקור האחרון בארץ והוא הגיע לכאן כדי שתשמעו ממנו על העסקה ועל התוכניות לעתיד".

נתי סיידוף, בעל השליטה בקבוצת סיידוף: "זה כבוד בשבילי להיות פה. אני דור שני בארץ, נולדתי כאן ועזבתי לארה"ב לפני יותר מארבעים שנה. אפריקה ישראל זה מושג שגדלנו עליו, ואם תרצו בנו אז זה יהיה כבוד שלנו לנהל את החברה הזאת ולהוביל אותה לכיוון הנכון. החברה היא טובה אבל היה לה חוסר מזל בכמה דברים ועסקים שלא צלחו אבל לדעתנו החלקים שנשארו הם בריאים".

"נסענו למשל למסע היכרות של הנכסים במזרח אירופה של אפריקה נכסים ומאוד התרשמנו. אנחנו כאן כדי לענות ואם יש לכם חששות לגבינו זה הזמן לשאול אותנו".

אייל ידווב, יועץ כלכלי לקבוצת סיידוף אמר כי: "מונח בפני ההסדר במלואו ומבחינתנו הסאגה שנקראת הסדר החוב של אפריקה ישראל יכולה להסתיים כבר החודש. מבחינתנו זאת הצעה מוסכמת, שלא הגיעה בקלות. הנציגות השיגה שליטה על מפתח ההכנסות של החברה ויש מכניזם לפירעון מוקדם של האג"ח".

"אני קיבלתי הנחיה אחת מנתי סיידוף, וזה שאנחנו לא רוצים עוד הסדר ולא רוצים חברה עם חרב על הצוואר. לכן העסקה בנויה כך שמצד אחד יש לה הגנת דאונסייד מהותית ומצד שני ככל שהחברה עושה טוב, 75% מכך ילך לפירעון מוקדם של האג"ח עד גבול של בין 50% ל-60% מהיקף החוב".

"נבקש פטור מוחלט וסופי מתביעות לבעל השליטה ולכל נושאי המשרה בחברה, וזה בניגוד למה שהצענו בתחילה. תשאלו למה? כי אנחנו ראינו את הנכסים בחו"ל וראינו את הצורך בשיתוף פעולה עם בעל השליטה ונושאי המשרה, ולבקש מהם להתנהל עם חרב על הצוואר זה לא הגיוני מבחינתנו. אבל חשוב לנו להדגיש שאין לנו שום טובת הנאה מכך".

לאחר מכן הציג המומחה הכלכלי מטעם הנציגות את דעתו. הוא ציין כי החוב פארי למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות עומד כיום על כ-3 מיליארד שקל. להערכתו, השווי הנכסי נטו של אפריקה ישראל עומד על 2-2.5 מיליארד שקל ובממוצע 2.25 מיליארד שקל, כאשר את השווי המעודכן של הצעת סיידוף המפורטת הוא העריך ב-2.14 מיליארד שקל.

בהמשך התייחס המומחה הכלכלי את דעתו על ההצעה של לי קוסברג ושל גד זאבי לרכישת מניות השליטה (54%) בדניה סיבוס לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל. עם זאת, את ההץעה כולה העריך המומחה לפי שווי של 476 מיליון שקל בלבד, בהנחה שאת יתרת המניות ירכשו קוסברג וזאבי רק ב-152 מיליון שקל כאשר יפעילו מחזיקי האג"ח את אופציית ה-PUT (אם תופעל אופציית ה-CALL יעלה השווי ל-600 מיליון שקל).

לקראת האסיפה, אמר הדגיש סיידוף כי "אשמח מאוד לאחר למעלה מ-40 שנה של עסקים בחו"ל לעשות גם עסקה משמעותית בישראל. אנחנו פועלים מלוס-אנג'לס בקליפורניה ומחזיקים בעשרות רבות של נכסי נדל"ן בארה"ב בשווי של כמה מיליארדי דולרים. צברנו נכסים רבים וטובים במשך השנים ללא מינוף וללא סיכונים מיותרים. את משבר הנדל"ן הגדול שהיה בארה"ב עברנו בהצלחה ואפילו התחזקנו. אז אתם יכולים להבין שאנחנו מכירים היטב את תחום הנדל"ן ושיש לנו בכך יתרון גדול על שאר המתמודדים.

"קבוצת אפריקה ישראל היא בסך הכול חברה טובה שנקלעה למשבר בגלל אירועים בינלאומיים ושגיאות ניהוליות. אני לא רוצה להיכנס לזה ולחלק ציונים. בחברה טמון פוטנציאל גדול ועם ניהול מקצועי ומנוסה בתחום הנדל"ן אפשר יהיה לממש אותו".

"לגבי התוכניות שלנו לאפריקה ישראל: המניות של החברה ימחקו מהבורסה והיא תהפוך לחברה מדווחת שמחויבת לעמוד בהחזר החובות שלה במלואם ובזמן, וכך גם יהיה. אני לא יודע מה זה לא לעמוד בתשלומים ולא יודע מה זה 'תספורת'. חברות מדווחות לא נמצאות בתוך הטירוף של חברות בורסאיות שחייבות להציג גידול בהכנסות כל רבעון. אנחנו נשמור על יציבות, נממש נכסים - נקטין את המינוף באופן משמעותי ונפעל ללא לאות להחזר החוב.

הצעתו המפורטת של סיידוף, שקיבלה כאמור את הסכמת הנציגות, כוללת הזרמת הון של 480 מיליון שקל לקבוצת אפריקה ישראל, תמורת קבלת 100% ממניותיה (המניות הקיימות שבידי לב לבייב והציבור יבוטלו, ובמקומן יוקצו לסיידוף מניות חדשות). בנוסף יעבירי סיידוף לאפריקה ישראל נכס בארה"ב שברשותו בשווי של 20 מיליון דולר, לחיזוק הונה העצמי.

מחזיקי האג"ח, שלהם חייבת אפריקה ישראל כ-2.8 מיליארד שקל, יקבלו בעסקה 500 מיליון שקל במזומן, איגרות חוב בהיקף של 1.57 מיליארד שקל כשמתוכן 270 מיליון שקל ייפרעו בתוך שנה, וכן 2% ממניות אפריקה נכסים בשווי של 50 מיליון שק. כך, ששווי החבילה יעמוד יותר מ-2.1 מיליארד שקל והיקף התספורת יעמוד על כ-25% מהחוב הקיים.