אושר בקריאה טרומית: איסור פרסום מודעות גיוס לזנות

לפי הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם, מי שיפרסם או יאפשר לפרסם מודעה שמטרתה לגייס נשים או גברים לצורך מתן שירותי זנות, עשוי לספוג עונש של עד 3 שנות מאסר

זנות (צילום: רויטרס)
זנות (צילום: רויטרס)

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) לאיסור פרסום מודעות גיוס לזנות. ההצעה צריכה לעבור עוד דיוני ועדה ו-3 קריאות לפני שתהפוך לחוק.

לפי ההצעה, מי שיפרסם או יאפשר לפרסם מודעה שמטרתה לגייס נשים או גברים לצורך מתן שירותי זנות, עשוי לספוג עונש של עד 3 שנות מאסר.

בחוק הפלילי של ישראל אין כיום איסור על עיסוק בזנות, אך ניתן להפליל את הגורמים המעורבים בניצול הזנות לשם עשיית רווחים. כיום יש מודעות פרסום שמגייסות נשים לזנות, הן באתרי אינטרנט ומודעות דרושים/ות, ולעתים המודעות מופיעות בתוך קבוצות ברשתות.

לדברי ח"כ מועלם, המודעות הללו מהוות כלי מרכזי בגיוס קורבנות לסחר בנשים וזנות. נשים רבות העידו שנכנסו למעגל הזנות דרך מודעות תיווך מן הסוג הזה. הצעת החוק מציעה לאסור על הפרסום מודעות הגיוס לזנות כעוד אחת מן העבירות הנלוות הקשורות לניצול הזנות.

ח"כ מועלם אמרה בדיון: "הצעת החוק הזו תסייע למגר מודעות נוראיות ומזעזעות שנמצאות באתרי דרושים ממש מתחת לאף שלנו. המטרה של ההצעה היא להתחיל לפגוע בשער הכניסה למעגל הזנות ובמי שמנסה להכניס אותן לשם - זהו שער שקל להיכנס אליו וקשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי לצאת ממנו". 


67 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק והיא הועברה לדיונים בועדת חוק חוקה ומשפט