עובדי חיפה כימיקלים עוזבים את כוח לעובדים - להסתדרות

נציגי ההסתדרות החתימו כ-100 עובדים מתוך 180 שעבודתם במפעל מאוגדת בהסכם קיבוצי ■ המעבר: על רקע הימשכות המשבר בפרשת מכל האמוניה ■ כוח לעובדים: מדובר בספין מכוער

עובדי חיפה כימיקלים צפון שבמפרץ חיפה עוזבים את כוח לעובדים ועוברים להסתדרות הכללית: היום (ה') החתימו נציגי העובדים וההסתדרות במרחב חיפה כ-100 מבין 180 העובדים שעבודתם בחיפה כימיקלים מאוגדת במסגרת הסכם קיבוצי על מעבר להסתדרות הכללית.

זאת, על רקע מאבקם הממושך של עובדי חיפה כימיקלים למען הצלת מקום עבודתם על רקע המהלכים לסגירת מכל האמוניה שמפעילה החברה.

במכתב ששיגרה היום ההסתדרות הכללית למנכ"ל חיפה כימיקלים, נדב שחר נמסר לו אודות החלטת רוב העובדים להחליף את הארגון היציג שלהם ולעבור מכח לעובדים להסתדרות הכללית: "אני מקווה שנשכיל לכונן יחסי עבודה קיבוציים פוריים וטובים בין נציגות העובדים המוסמכת לבין החברה וזאת למען שני הצדדים", כתב לשחר יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי.

במקביל, ההסתדרות הכללית מסרה הודעה על החלטת רוב העובדים גם לארגון כח לעובדים שייצג אותם עד כה.

יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, בירך היום על החלטת העובדים בחיפה כימיקלים ובשיחה עם "גלובס" אמר כי "הזזת מכל האמוניה במפרץ חיפה הוא כבר עובר עובדה, ואף אחד לא רוצה לשנות אותה. עם זאת, כדי שהמפעל של חיפה כימיקלים במפרץ חיפה ימשיך לעבוד- צריך להגיע למערך של הסכמות והבנות עם הגורמים השונים ובכך נתמקד. אני בקשר בנושא זה עם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן ועם השר להגנת הסביבה, זאב אלקין בניסיון למצוא אלטרנטיבות ראויות שיאפשרו את המשך הפעילות של המפעל. כל מה שאני יכול להבטיח הוא שאעשה כמיטב יכולתי כדי לסייע לציבור העובדים".

לדברי יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, "העובדים נמצאים אחרי חודשים ארוכים של מאבק והמעבר שלהם להסתדרות הכללית מרגש. הם נואשים, רוצים תקווה ומחפשים מי שיעזור להם. נפעל במרץ כדי שמטה לחמם לא יפגע ואני שמח מאד שהם התעשתו והבינו שרק גוף כמו ההסתדרות הכללית יכולה להוביל לפריצת דרך משמעותית בעניינם".

בכוח לעובדים אמרו היום על המעבר של עובדי חיפה כימיקלים להסתדרות הכללית כי "מדובר בספין מכוער שנועד לסכסך בין קבוצות עובדים ולהחליש את הוועד הקיים. לא קיבלנו שום פניה, רשמית ולא רשמית בנושא זה ומבחינתו זה עורבא פרח. מדובר במהלך שנעשה שלא כדין, שכן התקשורת מיודעת על כך עוד לפני שאנחנו כארגון יציג קיבלנו על כך הודעה סדורה".

עובדי חיפה כימיקלים צפון יוצגו במהלך המשבר שמלווה את החברה מזה חודשים ארוכים על ידי כוח לעובדים, בזמן שכ-170 עובדי האתגר הדרומי של החברה, במישור רותם, מאוגדים במסגרת ההסתדרות הכללית.