מוטי בן משה פועל לרכישת נתח מפעילות אפריקה ישראל

שתי חברות בשליטת בן משה, אלון רבוע כחול ודור-אלון, הגישו הצעות לרכישת חלקים מפעילות אפריקה ישראל ■ זאת, ימים ספורים לפני הצבעת מחזיקי האג"ח של החברה על הסדר חוב עם קבוצת סיידוף

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

איש העסקים מוטי בן משה מבצע מהלך לרכישת חלק מקבוצת אפריקה ישראל ולסיכול ההסדר שסוכם בין נציגות מחזיקי האג"ח לקבוצת נתי סיידוף.

היום דיווחה אפריקה ישראל כי אצל נאמני האג"ח התקבלו שתי הצעות לרכישת חלק מפעילויותיה מחברות שבשליטת בן משה. את ההצעה הראשונה הגישה קבוצת אלון רבוע כחול שהציעה לרכוש את אחזקותיה (56%) של אפריקה ישראל בחברה-הבת אפריקה נכסים, תמורת 1.25 מיליארד שקל. 

את ההצעה השניה הגישה דור-אלון, שנמצאת בשליטת אלון רבוע כחול. דור-אלון הציעה לרכוש את אחזקותיה של אפריקה ישראל בחברה המפעילה את כביש 6 בתמורה ל-150 מיליון שקל. 

יוזכר כי בשבוע שעבר הגיש לי קוסברג הצעה משותפת עם גד זאבי לרכישת 54% ממניות דניה סיבוס תמורת 324 מיליון שקל. העסקה כוללת את דניה סיבוס כמו שהיא, כלומר כשבבעלותה 74% ממניות החברה-הבת אפריקה מגורים.

בשבוע הבא אמורים מחזיקי האג"ח משלוש הסדרות להצביע אם ברצונם לקבל את הצעת ההסדר של קבוצת סיידוף, המשקפת למחזיקים תמורה של כ-2.18 מיליארד שקל על חוב של כ-3 מיליארד שקל שחייבת להם אפריקה ישראל, אולם כעת מתווסף משתנה נוסף למשוואה, ולא מן הנמנע כי המחזיקים יידרשו להצביע גם על הצעות בן משה.