בנק ישראל השלים טיוטת דוח ביקורת בפרשת התלונה נגד קינן

ממצאי הדוח הסופי יפורסמו בתקשורת ■ לפני כשנה עובדת לשעבר בבנק הפועלים התלוננה כי המנכ"ל לשעבר ציון קינן תקף אותה מינית לפני כעשור ■ הדוח צפוי לבקר את התנהלות הבנק בפרשה

ציון קינן מנכל בנק הפועלים / צילום : שלומי יוסף
ציון קינן מנכל בנק הפועלים / צילום : שלומי יוסף

בנק ישראל העביר לפני מספר ימים טיוטת דוח ביקורת בנושא התנהלות בנק הפועלים בפרשת תלונת העובדת לשעבר כי המנכ"ל לשעבר ציון קינן תקף אותה מינית.

ערוץ 10 פרסם אתמול (ו') כי הטיוטה הועברה לגורמים הרלוונטיים, וחלקם כבר שכרו עורכי דין ויועצי תקשורת בפרשה. לאחר שיושלם הדוח הסופי מתכוונים בבנק ישראל לפרסם את עיקרי הממצאים לציבור, כלומר אין כוונה לפרסם לציבור את הדוח המלא. בנק ישראל לא בודק את התלונה עצמה של העובדת, אלא את התנהלות הבנק באירוע רגיש שכזה, והאם בוצע בו טיוח. 

תזכורת לגבי הפרשה: לפני שנה, בתחילת נובמבר, נחשף בחדשות 2 כי עובדת לשעבר בבנק הפועלים התלוננה כי קינן תקף אותה במסגרת נסיעת עבודה לקזחסטן שאירעה בשנת 2006. עוד התברר כי הבנק מינה לנושא כבורר את השופט בדימוס סטיב אדלר, שאמנם לא מצא את התלונה מוצדקת, אך במקביל פסק לעובדת פיצויים מוגדלים המוערכים במיליוני שקלים, מה שהעלה את הביקורת שמדובר בסוג של "דמי שתיקה". 

הפרסום עורר סערה, ובין היתר נודע כי יו"ר הבנק דאז, יאיר סרוסי, לא דיווח על האירוע לפיקוח על הבנקים ולדירקטוריון, מה שהביא לכך שסרוסי נאלץ לעזוב את תפקידו בסוף השנה שעברה. בנק ישראל החל לבדוק את הסוגיה, ובמקביל נודע כי גם המשטרה החלה בבדיקה.

כחודשיים לאחר מכן, בתחילת השנה, הודיע בנק ישראל כי הוא משהה את הבדיקה עד לסיום בדיקת המשטרה. חלפו עוד 7 חודשים והמשטרה הודיע כי היא סוגרת את התיק. לאחר הודעה זו אמרו בבנק ישראל כי יחזרו לסיים את עבודתם על הדוח, ומסרו: "משהסתיימה חקירת המשטרה, יפעל בנק ישראל כדי להשלים במהירות את הבדיקה אותה הקפיא לבקשת המשטרה".

מאז עברו 3 חודשים, וכעת נודע כי השלב הראשון של העברת טיוטת הדוח לגורמים הרלוונטיים הושלם סוף-סוף. 

נזכיר כי השבוע פרסמה עובדת בכירה בבנק פוסט בפייסבוק, ובו סיפרה כי לפני עשור מנהל בכיר אחר בבנק נישק אותה בניגוד לרצונה. הפעם נראה כי בבנק למדו לקח ומיהרו להוציא הודעה כי הפרשה תיחקר.