בונז׳ור נכנסת לשוק מוצרי המאפה הקפואים במכירה לצרכן

בונז'ור, המוכרת כיום בצקים לשוק המוסדי, תרחיב את פעילותה הקמעונאית בהשקעה של 10 מיליון שקל

קרואסונים ומאפי שמרים  / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קרואסונים ומאפי שמרים / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יצרנית המאפים בונז'ור, שמוכרת כיום בזכות מכירות מוצרי בצק למאפיות ברשתות הקמעונאות, החלה למכור מוצרי מאפי שמרים קפואים לאפייה ביתית עבור הצרכן, במסגרתם יימכרו 4 מוצרי מאפה, בהם פוקצ'ה שתתחרה מול הפוקצ'ות של מעדנות (תנובה) בהשקעה של 10 מיליון שקל. בנוסף יימכרו גם חלה מקמח שמרים, עוגת קראנץ' שוקולד ורוגעלך.

לפי הערכות אסם המבוססות על נתוני סטורנקסט, שוק פינות המאפה ברשתות השיווק מגלגל מחזור שנתי של כ-570 מיליון שקל. בנוסף לבונז'ור, המחזיקה בנתח שוק של כ-30%, פועלים עוד שני שחקנים מרכזיים: שופרסל (גדרון), שמובילה את השוק עם כ-47% מהשוק; ופילסברי עם כ-20% נתח שוק.

באסם מקווים להגיע באמצעות המהלך להכנסות בהיקף של 30-40 מיליון שקל. ניתן להעריך כי הוא ישפיע על המכירות של קטגוריה אחרת בה שולטת אסם; שוק העוגות הקנויות במדף. שוק זה הסתכם ב-2016 ב-145 מיליון שקל, עם נתח שוק של 41% לאסם, ו-18% לשטראוס. חברת בונז'ור הוקמה ב-1986 ונרכשה על ידי קבוצת אסם ב-2007. מפעלה ממוקם בקריית גת והיא משווקת מוצרי בצק קפוא לפינות אפייה בשוק הקמעונאי, הפרטי והמקצועי.

אסם חווה מתחילת השנה ירידה בנתח השוק שלה, והיא מקוווה באמצעות המהלך הזה, להגדיל את המכירות שלה. נתח השוק המצטבר שלה ב-2017 עומד על 8.4%, כשבתקופה המקבילה אשתקד עמד על 8.6%.

ההשקה של מוצריה החדשים מתרחשת רגע לפני שרפורמת סימון המזון מגיעה לדיון בכנסת בתחילת השבוע הבא. אילו מוצרים יסומנו ואילו לא? מאפי הרוגעלך ועוגת הקראנץ׳ שוקולד יקבלו סימון בשלב השני של הרפורמה על כמות השומן שהם מכילים, ואילו החלה והפוקצ׳ה יעמדו בכל יעמדו בכל דרישות מתווה משרד הבריאות לפי ניסוחן הנוכחי.