וואן טכנולוגיות תמחוק את כלנית כרמון מהמסחר בת"א

וואן, שכבר מחזיקה ב-86% מכלנית כרמון, הגישה את הצעת הרכש (בסך 10.7 מיליון שקל) בעקבות תביעה שהגיש בעל מניות נגד כלנית, וכחלק מהסתלקותו מהתביעה

שי אוזון / צילום: שלומי יוסף
שי אוזון / צילום: שלומי יוסף

חברה נוספת צפויה להימחק בקרוב מהמסחר בבורסה בתל-אביב: כלנית כרמון , שנמצאת ברשימת השימור, נמכרת לחברת וואן טכנולוגיות , לאחר שהצעת הרכש שהגישה וואן, שכבר מחזיקה ב-86% ממניות כלנית כרמון, התקבלה. וואן הגישה את הצעת הרכש בעקבות תביעה שהגיש בעל מניות נגד כלנית, וכחלק מהסתלקותו מהתביעה.

וואן תשלם סכום של כ-10.7 מיליון שקל תמורת כל החזקות הציבור בכלנית, לפי מחיר של 55 אגורות למניה, לעומת מחיר ממוצע בבורסה של כ-51.5 אגורות בחודשים אפריל-אוקטובר. היום הודיעו החברות כי התקיימו התנאים להשלמת הצעת הרכש, לאחר שהתקבלו הודעות קיבול על-ידי מחזיקים בכ-14.1 מיליון מניות כלנית, שהן כ-10.2% מההון. בגין כ-5.3 מיליון מניות נוספות (כ-3.8%), לא התקבלו הודעות קיבול, אך וואן תרכוש אותן ברכישה כפויה, בהתאם לחוק החברות ולמפרט הצעת הרכש. בסוף הרבעון השלישי היו לוואן מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-106 מיליון שקל.

כלנית הוקמה ב-1995, והשליטה בה נרכשה על-ידי וואן בשנת 2010. ב-2015 ניסתה וואן לרכוש את מניות הציבור בכלנית, אך הצעת רכש שהגישה, לפי מחיר של כ-37.2 אגורות למניה (לאחר מכן המחיר עלה ל-40 אגורות למניה) - לא נענתה.

באותה שנה הוגשה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית על-ידי בעל מניות בכלנית, כנגד כלנית ודירקטורים בחברה, בטענה כי הנתבעים לא עשו די כדי למנוע את כניסת מניות כלנית לרשימת השימור בבורסה (ב-2014), וכי לא נקטו את כל הפעולות הנדרשות להוציא את מניותיה מרשימת השימור. סכום התביעה נאמד ב-3.6 מיליון שקל.

ביהמ"ש אישר את הערכת השווי

לפני כשלושה חודשים הוגשה בקשה להסתלקות התביעה, לאחר שנקבע שוואן תפרסם הצעת רכש מלאה, שבמסגרתה תציע לרכוש את מניות הציבור בכלנית ב-55 אגורות למניה. לבקשת ההסתלקות צורפה הערכת שווי לחברה, שנערכה על-ידי פאהן קנה, ושלפיה השווי ההוגן של החברה מגלם שווי של 45-50 אגורות למניה. בית המשפט אישר זאת לפני חודש, והצעת הרכש יצאה לדרך.

וואן עוסקת באמצעות כלנית באספקת שירותים מנוהלים בתחום המחשוב לארגונים, כולל מכירת מוצרים בתחום ה-IT, ייעוץ, יישום והטמעה של מערכות מחשוב. לקוחות כלנית כוללים בנקים, חברות ממשלתיות, חברות היי-טק ועוד.

בסוף 2016 הועסקו בכלנית 1,097 עובדים, מרביתם צעירים. מנכ"ל כלנית הוא צור אבנית, ויו"ר החברה הוא שי אוזון, מנכ"ל בעלת השליטה וואן.

לכלנית יש שלושה לקוחות גדולים, שאחראים על 40% מהכנסות החברה נכון למחצית הראשונה של 2017. אחד הלקוחות הוא חברת התקשורת הוט, שכלנית מפעילה עבורה call center במיקור-חוץ מלא, ובמחצית הראשונה ההכנסות מהוט הגיעו ל-9.4 מיליון שקל.

עם זאת, בהערכת השווי נכתב שיש ירידה בשיעורי הרווחיות מהוט, כך שאם תיפסק ההתקשרות לא תהיה לכך השפעה מהותית על כלנית.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 צמחו הכנסות כלנית ב-5.4% ביחס לתקופה המקבילה ב-2016, והגיעו ל-95 מיליון שקל, בעוד שהרווחיות הגולמית התכווצה מ-13.7% ל-12.6%. הרווח הנקי הסתכם ב-3.7 מיליון שקל, ירידה של 5.7%.

וואן פרסמה גם היא דוחות לאחרונה, ומהם עולה שהכנסותיה מתחילת השנה גדלו ב-9.3% לכ-1 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-1.4% ל-46.5 מיליון שקל.

חלקה של כלנית בהכנסות וואן מתחילת השנה מסתכם בכ-9.4% מכלל ההכנסות, וחלקה ברווח התפעולי הוא כ-5.9%.