לשכת ראה"מ: נתניהו עמד על עקרונות הביטחון בשיחה עם פוטין

ישראל הביעה את התנגדותה להתבססות איראן בסוריה, אך המחאה הישראלית לא מקבלת כרגע ביטוי בשיחות בין המעצמות

פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס
פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס

ראש הממשלה נתניהו שוחח היום עם נשיא סוריה ולדמיר פוטין. השיחה ארכה כחצי שעה ועסקה בסוריה ובניסיונות ההתבססות של איראן בסוריה. לדברי לשכת ראש הממשלה, נתניהו עמד על עקרונות הביטחון של ישראל והתנגדותה להתבססות האיראנית בסוריה. מחר אמור פוטין לארח את נשיא איראן רוחאני בסוצ׳י. היום הסתיימה פגישה חמה של פוטין עם אסד.

יותר מוקדם היום שוחח פוטין עם הנשיא טראמפ ועדכן אותו בתוכן פגישתו בסוצ׳י עם נשיא סוריה בשאר אסאד.

ישראל הביעה את התנגדותה להתבססות האיראנית בתוך סוריה, הן בפני הממשל האמריקאי והן בפני הרוסים מספר פעמים, אך נראה שעד עתה מחאותיה של ישראל לא מקבלות ביטוי בשיחות בין המעצמות. הרוסים נוהגים בסוריה כבשלהם ובין השאר מאפשרים שם מרחב פעולה לאיראן. בתוך כך לפי דיווחי סוכנויות ראש ממשלת לבנון סעד חרירי עושה את דרכו בחזרה לביירות, אחרי ששהה בערב הסעודית, צרפת ומצרים במהלך השבועות האחרונים בהם דיווח על איומים על חייו.

משרד החוץ הצרפתי התייחס היום למתיחות בין החיזבאללה, סוריה וגבול הצפון. בתדרוך לכתבים בפריז נשאלה דוברת משרד החוץ הצרפתי האם צרפת תיישר קו עם ארה"ב בנושא חיזבאללה והשיבה: ״דרישותיה של צרפת מהחיזבאללה ידועות היטב. בהתאם להחלטות מועצת הביטחון הרלוונטיות, אנו מחכים שהחיזבאללה יפרוק את נשקו וינהג כמפלגה המכבדת את מלוא ריבונותה של המדינה הלבנונית . בנוסף, אנו מאמינים כי יציבותה של לבנון מצריכה מהחיזבאללה להתרחק ממתחים באזור. אנו סבורים אפוא כי מעורבותו של החיזבאללה במלחמה בסוריה היא מסוכנת. אנו מזכירים שהביטחון לאורך הקו הכחול בגבול לבנון-ישראל הוא בעדיפות עליונה עבורנו״.