טלטלה נוספת בוילי פוד: מנכ"ל החברה עוזב

טים קרנקו עוזב את תפקידו, לאחר שבחודש יולי עזב המנכ"ל הקודם אירם גרייבר ■ בסביבת החברה מעריכים כי האחים ויליגר החליטו על עזיבתו

צבי (מימין) ויוסי ויליגר / צילום: איל יצהר
צבי (מימין) ויוסי ויליגר / צילום: איל יצהר

חברת וילי פוד   מדווחת הערב (ג') כי מנכ"ל החברה, טים קרנקו, עוזב את תפקידו - וזאת פחות מ-5 חודשים לאחר שמונה לתפקיד. בהודעה לבורסה מציינת וילי פוד כי קרנקו התפטר, אולם בסביבת החברה מעריכים כי האחים ויליגר החליטו על עזיבתו. קרנקו נכנסו לתפקיד ביולי האחרון, לאחר שמי שכיהן כמנכ"ל החברה, אירם גרייבר, הודח מתפקידו.

גורמים בשוק העריכו היום כי האחים ויליגר במגעים למינוי כמחליף את מיכאל לובושיץ, שמכהן כיום כסמנכ"ל הסחר של שסטוביץ ובעבר היה סמנכ"ל המכירות והתפעול בחברת סנו.

בחודש יוני האחרון האחים יוסי וצביקה ויליגר השתלטו על החברה-האם BSD והביאו לסיום כהונתם של כל הדירקטורים בחברה. צבי ויליגר מונה ליו"ר החברה, ובתחילת יולי דיווח החברה כי המנכ"ל אירם גרייבר פוטר מתפקידו לאחר ניהול של שנה וחצי, במהלכה הביא לשיפור תוצאותיה העסקיות של החברה. מאז עזבו כל צוות ההנהלה הבכיר בויליפוד, ובשבועות האחרונים מונו סמנכ"ל סחר, סמנכ"ל כספים ומנהלת שיווק חדשים.

חברת וילי פוד, שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר, מייבאת ומייצרת מוצרים קפואים ומצוננים, ביניהם מוצרי חלב כגון גבינות, חמאה, דגים וירקות. המטה שלה נמצא ביבנה. בשנת 2016 הסתכמו המכירות של החברה בכ-294 מיליון שקל, והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק בניו-יורק ובבורסה בתל-אביב. הרווח הנקי של וילי פוד ב-2016 הסתכם ב-9.8 מיליון שקל, גידול של 31% בהשוואה לרווח הנקי שנה קודם לכן.

לאחרונה דיווחה וילי פוד כי ענקית החלב האירופית ארלה (Arla) הפסיקה את הסכם ההפצה הבלעדי עמה בישראל. חברת וילי פוד מפיצה את מוצרי ארלה בישראל מאז שנת 2005.

"לסוף החוזה עשויה להיות השפעה שלילית משמעותית על תוצאות הפעילות של וילי פוד", מסרה החברה בהודעתה לבורסה, תוך שסייגה כי "החברה מאמינה כי תוכל להשיג בעתיד הקרוב הסכמים עם ספקים חלופיים עבור חלק מהמוצרים הנרכשים כיום מארלה".