קיבוץ רמת רחל מכר לאחים נוימן קרקע בי-ם בחצי מיליארד ש'

הקיבוץ מכר את חלקו (20%) בקרקע חקלאית עליה אושרה תוכנית להקמת 1,800 יח"ד ■ בנוסף כוללת העסקה חטיבת קרקע בארמון הנציב, המיועדת להקמת שני בתי מלון בשטח 28 אלף מ"ר

ירושלים, ישראל/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ירושלים, ישראל/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עסקת ענק לקיבוץ רמת רחל: שכונת "מורדות ארנונה" בירושלים צפויה בקרוב לצאת לדרך, לאחר שקיבוץ רמת רחל, מכר את חלקו (20%) בקרקע החקלאית, שעליה אושרה בשנת 2014 תוכנית להקמת 1,800 יחידות דיור.

במסגרת ההסכמות עם רמ"י, קרקע לכ-1,500 מתוך סך היחידות בתוכנית, צפויה רמ"י לשווק במכרזים, חלקם במסלול מחיר למשתכן, ואילו קרקע לכ-300 היחידות הנוספות ו-2,000 מ"ר שטחי מסחר, זכאי היה הקיבוץ לרכוש בפטור ממכרז.

היום נודע כי הקיבוץ מימש את זכותו לרכוש את הקרקע, כאשר מכר את זכותו לאחים צחי וחן נוימן תמורת סכום המוערך בחצי מיליארד שקל. בנוסף כוללת העסקה חטיבת קרקע בארמון הנציב, המיועדת להקמת שני בתי מלון בשטח 28 אלף מ"ר. את מרבית התמורה יעביר לרמ"י, בעלת הקרקע. ראוי להזכיר כי בעבר זכו הקיבוצים לתמורות מוגדלות יותר במסגרת הפשרת קרקעות, אך בעקבות בגץ הקשת המזרחית התמורות הצטמצמו משמעותית.

השטחים החקלאיים שהיו שייכים לקיבוץ רמת רחל בתחומה המוניציפלי של המועצה האזורית מטה יהודה, עוברים במסגרת התוכנית לתחומה המוניציפלי של ירושלים, ויהוו המשך של שכונת ארנונה, וחלק מהתוכנית המלונאית הגדולה בשכונת ארמון הנציב. לדברי האחים נוימן, הם כבר מצויים במו"מ עם קבוצות מלונאיות להתקשרות בהסכם להפעלת המלון.

האחים צחי וחן נוימן, הם בעלי קבוצת אלון הפועלת בתחום הרכב ומשקיעה בנדל"ן, בחברות סטארט-אפ ובמיזמים בארץ ובחו"ל. העסקה האחרונה שביצעו האחים נוימן היא רכישת המצפה התת ימי באילת.