מפרידים כוחות: דרורי-ארועטי-ברמן בתוכנית הבראה קיצונית

התוכנית כוללת הפרדת כוחות בין השותפים: מה שהיה עד המיזוג דרורי-שלומי יכונס לתוך d-say אינטראקטיב שתנוהל ע"י איל הובר לוי ■ יורם דרורי יישאר יו"ר פעיל, ודודי ברמן יפעיל יחידה עצמאית נפרדת

יורם דרורי   / צילום: איל יצהר
יורם דרורי / צילום: איל יצהר

למיזוגים של משרדי פרסום אין היסטוריה של הצלחה מוכחת, ונראה כי גם המיזוג של משרד הפרסום דרורי-ארועטי לא מוכיח את עצמו. ל"גלובס" נודע כי המשרד נערך לתוכנית הבראה שמשמעותה בפועל הפיכת החברה-האחות d-say אינטראקטיב לחוד החנית של הפעילות, כינוס תקציבי הפרסום של מה שהיה פעם דרורי-שלומי לתוכו, והפרדת כוחות בין ארבעת השותפים - יורם דרורי, טובית שלומי, דודי ברמן ויוסי ארועטי.

את d-say ימשיך לנהל איל הובר לוי, ודרורי יישאר יו"ר פעיל למשך 3-5 שנים. טל קמיאבי, מי שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל המשרד הממוזג, פורש מתפקידו. תקציבי הפרסום שמחזיק ברמן, בהם אופל ושלמה סיקסט, יפעלו כמחלקת קפסולה נפרדת המקבלת שירותים מהמשרד. ארועטי יהיה אחראי לתקציבים מבחוץ ויתוגלמל עליהם בהתאם.

המשרדים דרורי-שלומי וארועטי-ברמן עברו לא מעט תהפוכות בשנים האחרונות עד שהגיעו למיזוג. בדרורי-שלומי, שנמנה בעבר באופן קבוע עם העשירייה השנייה של משרדי הפרסום, ניסו לעשות כמה צעדים אסטרטגיים במטרה לייצר למשרד דור המשך - בעיקר באמצעות מינויים של מנכ"לים - אך אלה צלחו. בהמשך ניסו קברניטי המשרד להיפרד מהשותפות בגיתם, שהחזיקה ב-30%, על-ידי מציאת משרד אחר שייכנס במקומם. המשרד ניהל משא--ומתן ממושך עם משרד הפרסום Y&R, אך העסקה לא התגבשה.

כל אותה עת התנהלו מהלכים דומים ב-GPS, שמו הקודם של משרד ארועטי-ברמן: המשרד הוקם ב-2003 כחברה בת של אדלר חומסקי, שייעודה היה לפעול בעיקר בתחומי הייעוץ הפוליטי והאסטרטגי, אך הוא צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. לפני כשבע שנים נפרדו דרכיהם של ברמן ארועטי ואדלר חומסקי, והשניים קנו מאדלר חומסקי את מניותיו. בתחילה נקט המשרד שיטה של "בליעת" משרדי פרסום קטנים ממנו לצורך צמיחה. לאחר שהתברר כי הרכישות לא הוכיחו עצמן, פעלו ארועטי וברמן לייצר מיזוג שיביא להגדלת כוחם. ניסיונות נעשו בעבר מול LEAD ומול יורו ישראל.

במקביל ניסו השותפים לגייס טאלנט שיצעיד את המשרד קדימה. פגישות נערכו עם מיטב אנשי הקריאייטיב, והוצע להם להיכנס לשותפות במשרד עם אחוזים השווים לאלה של ארועטי וברמן, אך בסופו של דבר חבר המשרד לגיתם, מה שסלל את הדרך לחיבור עם דרורי-שלומי. המשרד הממוזג יצר שותפות שבה ארועטי-ברמן מחזיקים ב-50%, דרורי-שלומי ב-35% וגיתם ב-15%. אבל עמדת הקשוי של המשרדים לא השתנתה גם אחרי המיזוג: מספר מינויים לא מוצלחים של מנהלים, עזיבה של מנהל קריאייטיב שהיה אמור להיות עוגן, נטישה של תקציבים ומעל לכל אי התאמה בין השותפים החדשים לא אפשרה למשרד להפוך לגורם דומיננטי, וחריקות בניהול נשמעו כבר מתחילת הדרך.

בחודשים האחרונים נבחנו כמה פורמטים לשיקום המשרד. שלומי בחנה עם השותפים בגיתם את האפשרות שאלה ירכשו את מניותיה, אך הם התנו זאת בכך שגם דרורי ימכור את מניותיו ויישאר רק בתפקיד יו"ר. בסופו של דבר הוחלט ללכת על תוכנית הבראה, בין השאר כי בגיתם העדיפו לא להישאר רק עם אנשי ארועטי-ברמן כשותפים. עתה נראה כי אם המהלך יבשיל והמשרד במתכונתו החדשה יראה סימני שיקום תרכוש גיתם את מלוא המניות ותישאר בעלת שליטה.

אל מול הביצועים הלא מעודדים של משרד הפרסום מי שהצליח יפה היא דווקא חברת הפרסום הדיגיטלית d-say בניהולו של הובר לוי, אחת הדמויות המוכרות בפרסום דיגיטלי שהצטרף אליה ב- 2015 לאחר שבע שנים בקבוצת פובליסיס בתפקיד של מנכ"ל ושותף.