בעיות בטיחות: מערכת הביטחון עצרה שיגור חץ 3 במסגרת ניסוי

במינהלת חומה שבמשרד הביטחון טענו כי הניסוי נעצר בשלב מוקדם, לאחר שטיל שדימה את טיל המטרה לא עמד בתנאי הבטיחות שנקבעו לניסוי

ניסוי של החץ 3 / צילום: משרד הביטחון
ניסוי של החץ 3 / צילום: משרד הביטחון

מערכת הביטחון עצרה הבוקר (ב') ניסוי בגרסה מתקדמת של הטיל נגד טילים חץ 3 בעקבות תקלה בטיל המטרה.

במינהלת חומה שבמשרד הביטחון טענו כי הניסוי נעצר בשלב מוקדם, לאחר שטיל שדימה את טיל המטרה לא עמד בתנאי הבטיחות שנקבעו לניסוי. בשל כך, מהנדסי הניסוי החליטו לא לשגר לעבר המטרה טיל חץ 3.

הניסוי נועד לבדוק יכולות חדשות ועדכניות בטילי חץ 3, שכוללות יירוט בגובה רב מאד - בחלל. זאת, במטרה להכשיר גרסה חדשה של את המערכת למתן מענה לאיומים עתידיים על מדינת ישראל, בין השאר על רקע תוכנית הטילים של איראן.

במשרד הביטחון אמרו הבוקר כי לביטול הניסוי, אין השלכה על הגרסאות המבצעיות של טילי החץ המשמשים את מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר.

"המטרה לא התנהגה כפי שמצופה ממנה", אמר הבוקר ראש מינהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל. "הפסקנו את הניסוי בשלב מוקדם שלו".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית שהיא הקבלן הראשי בתוכנית החץ, אמר כי "מערכת החץ לא פעלה כלל במסגרת הניסוי מהבוקר. כעת נאספים נתונים מהאירוע, והם מנותחים בידי מהנדסי הניסוי".

בימים האחרונים מערכת הביטחון הצליחה בניסוי אחר, של הגרסה הימית של מערכת כיפת ברזל של רפאל. במסגרת אותו ניסוי, סוללת כיפת ברזל שהוצבה על סיפון של ספינת טילים של חיל הים הצליחה ליירט במתארים שונים רקטות ששוגרו לכיוון הים.