ההסדר באפריקה ישראל: הצעה חדשה תטרוף את הקלפים?

קרן די.קיי (DK) פרטנרס העבירה הבוקר הצעה לרכישת מלוא הבעלות על אפריקה ישראל תמורת 400 מיליון שקל, במתווה שיכלול מכירת נכסיה לחברות בשליטת מוטי בן משה

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

קרן די.קיי פרטנרס ונציגה בישראל, רו"ח יואב כפיר, מבקשים לטרוף את הקלפים בהסדר החוב של אפריקה ישראל, רגע לפני הבאתו לאישור אסיפות מחזיקי האג"ח של החברה.

הבוקר (ו') העבירה הקרן הצעה לרכישת מלוא הבעלות על אפריקה ישראל תמורת 400 מיליון שקל במזומן, וזאת לאחר שהחברה תמכור את אחזקותיה באפריקה נכסים ובמפעיל כביש 6 לחברות בשליטת מוטי בן משה ותשתמש בתמורה שתתקבל בסך 1.5 מיליארד שקל לצורך פירעון כמחצית מהחוב למחזיקי האג"ח.

בנוסף כוללת ההצעה את העברת מלוא המזומן שבידי אפריקה ישראל בסך של כ-250 מיליון שקל לידי המחזיקים, וכן את השיעבוד על קרקע ברוסיה בשווי מוערך של כ-20 מיליון שקל.

משמעות ההצעה המשולבת של די.קיי ובן משה היא שמחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-3 מיליארד שקל, יוכלו להיפגש בתול תקופה קצרה עם מזומנים בשווי של כ-2.15 מיליארד שקל. מדובר בתמורה דומה לזו שיקבלו מחזיקי האג"ח במסגרת הסדר החוב המתוכנן עם קבוצת סיידוף, אולם יש בה יתרונות גדולים לטובת המחזיקים מאחר שכולה תתקבל במזומן תוך זמן קצר.

השבוע היו אמורים מחזיקי האג"ח להצביע על אישור הסדר החוב עם קבוצת סיידוף, שבשליטת נתי סיידוף, אולם חוסר הסכמה בין שתי הסדרות הגדולות (כ"ו-כ"ז) לבין הסדרה הקטנה (כ"ח) בשאלת אופן חלוקת התמורות בין הסדרות מנע את כינוס האסיפות בנושא. ביום רביעי הקרוב אמור ביהמ"ש לדון בנושא, אולם ההצעה החדשה עשויה להחזיר את הגלגל לאחור ולגרום למחזיקי האג"ח לכנס מחדש אסיפות התייעצות.