הקיבוצים מחזקים אחיזה בתנובה: גיא רוזן - דירקטור וסגן יו"ר

רוזן, לשעבר סמנכ"ל בכיר ומשנה למנכ"ל כלל תעשיות, ימונה להיות דירקטור וסגן יו"ר מטעם ארגוני הקיבוצים בתנובה ■ לכשימונה, יהפוך למעשה לנציג הראשון של הקיבוצים שאינו בן קיבוץ

סגן יו"ר חדש בקונצרן המזון תנובה: גיא רוזן, מי שהיה סמנכ"ל בכיר ומשנה למנכ"ל כלל תעשיות, ימונה להיות דירקטור וסגן יו"ר מטעם ארגוני הקיבוצים בחברה.

מי שאיתר את רוזן לתפקיד הוא עמית בן-יצחק, יו"ר גרנות, אשר מחזיקה בחלק הגדול ביותר מבין הקיבוצים בתנובה.

לכשימונה, רוזן יהפוך למעשה לנציג הראשון של הקיבוצים שאינו בן קיבוץ, בחירה יוצאת דופן עבור הקיבוצים. רוזן נבחר בין היתר בשל הניסיון שלו בעבודה מול חברות סיניות, זאת במסגרת עבודתו הקודמת עם קרן ההשקעות אינפיניטי, שנוסדה על-ידי כלל תעשיות כזרוע ההשקעות של אי.די.בי בסין.

מטרת המינוי היא להגדיל את המעורבות של הקיבוצים בתנובה ולחזק את אחיזתם בה. בן-יצחק, שעומד בראש ארגוני המשקים של גרנות, העדיף למנות גורם שיוכל לשבת פיזית במשרדי תנובה ולהיות פעיל באופן יומיומי לצד הנציג של חברת ברייט פוד הסינית, חיים גבריאלי, שמונה לתפקיד סגן היו"ר מטעמה לפני כחצי שנה.

המבחן של רוזן יצטרך להתמודד עם האתגרים והמתיחות ששררו בין תנובה לקיבוצים, ובין הקיבוצים עצמם, שאחדים מהם בוחנים בחודשים האחרונים אפשרות למכור את חלקם בחברה.

לפני 3 שנים רכשה ברייט פוד את תנובה, חברת-האם של ברייט דיירי. מאז עברה תנובה לשליטת ברייט פוד, היא עברה לא מעט טלטלות, חלקן קשורות להחלפת הבעלות, וחלקן לשינויים בשוק שקשורים בין היתר להתגברות התחרות, התעצמות הרגולציה, פתיחת המכסות ליבוא, ועליית מחיר המטרה. הגורמים הללו הביאו לשחיקה בנתחי השוק של החברה בעיקר בשוק החלב, והשנה הם אף ירדו לראשונה מתחת ל-50% בשוק זה.