מכרה הזהב של החתמים: הוצאות של 38 מ' ש' בהנפקת הרץ

מדובר ב-7% מכספי הנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן האמריקאית ■ את הגיוס מובילה חברת החיתום של רפי ליפא, גל עמית וארז גולדשמידט

רפי ליפא (מימין) וגל עמית / צילום: תמר מצפי
רפי ליפא (מימין) וגל עמית / צילום: תמר מצפי

הנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן הרץ פרופרטיז, שהשלב המוסדי בה הושלם השבוע בהצלחה, מהווה ככל הידוע שיא חדש לערימות הכסף הנשפכות לידי החתמים, היועצים ועורכי הדין הלוקחים בהן חלק. את ההנפקה מובילה חברת אוורסט חיתום והנפקות (ובשמה החדש אוריון חיתום והנפקות) של רפי ליפא, גל עמית והמנכ"ל ארז גולדשמידט.

מההודעה המשלימה על-פי תשקיף להשלמה שפרסמה אמש הרץ, עולה כי החברה שבשליטת יהודה הרץ צפויה לשלם בסך הכול עמלות והוצאות הקשורות להנפקה בהיקף של כ-38 מיליון שקל - סכום המהווה קרוב ל-7% מסכום ההנפקה, הצפוי להסתכם בכ-550 מיליון שקל, כך שהתמורה נטו צפויה לעמוד על כ-512 מיליון שקל.

מסך העמלות וההוצאות, הרץ צפויה לשלם קרוב ל-9 מיליון שקל כעמלות הפצה, חיתום, ריכוז והתחייבות מוקדמת, ובנוסף היא תשלם על סעיף "הוצאות אחרות" עוד קרוב ל-29 מיליון שקל. הוצאות אלה, לפי הרץ, כוללות בין היתר שכר טרחה לעורכי דין, בדיקות נאותות, הוצאות הקשורות לקבלת הסכמות המלווים של הנכסים להעברת הזכויות המועברות לחברה וכן דמי ייעוץ שישולמו ליועצי ההנפקה עמית וליפא.

על פי הערכות, העמלות הקשורות להוצאות החיתום יעמדו על עד 4.0% - ואילו השיעור הנוסף של העמלות מקורו בהוצאות חריגות הקשורות בהנפקה.

בתחילה ביקשה החברה לגייס 435 מיליון שקל (כ-125 מיליון דולר), אולם על רקע הביקושים הגבוהים שנרשמו בשלב המוסדי, היא הרחיבה את הגיוס לסכום המוזכר. עוד עולה מהעדכונים של הרץ כי בין המשתתפים בשלב המוסדי היו אילים, אלומות, ילין לפידות, אי.בי.אי, הראל, הלמן אלדובי, מיטב דש ועוד.

קבוצת הרץ הוקמה ב-1977 על-ידי יהודה הרץ (69), שהחל באמצעותה בפעילות בתחום המולטיפמילי בחוץ המזרחי בארה"ב, ובשנות ה-90 החל להתמקד ברכישת בנייני משרדים - תחום הפעילות המרכזי של החברה גם כיום. בסך הכול מחזיקה היום הקבוצה ב-50 בנייני משרדים ב-22 ערים ברחבי ארה"ב ומאז הקמתה מימשה יותר מ-60 נכסים.

בתחילת השבוע נחשפו ב"גלובס" הקשרים הבעייתיים לכאורה של בעל השליטה, יהודה הרץ, שלפני קרוב לשני עשורים נדחתה בקשת החברה שלו לקבלת רישיון להפעלת קזינו, על רקע קשרים לכאורה שקיים עם עבריינים ובהם יעקב אורגד וחי ועקנין. בחברה ציינו בתגובה לעניין זה כי "להרץ אין שום קשר עם עבריינים. הוא מעולם לא נחקר ולא נחשד בדבר".