בלעדי: עובדי טבע פתחו בקמפיין עולמי נגד ההנהלה

ההסתדרות שלחה עשרות אלפי מכתבים לסנאטורים ולאוונגליסטים בארה"ב, ולבכירים בכלכלה העולמית, במטרה ללחוץ על הנהלת טבע לשמר את הפעילות בירושלים ■ "סגירת מפעל הטבליות תשפיע עמוקות על העיר, ותשמש דלק לכוחות כמו תנועת ה-BDS"

יואב שמחי / צילום: תמר מצפי
יואב שמחי / צילום: תמר מצפי

"סגירת מפעל הטבליות של טבע בירושלים תשפיע עמוקות על העיר ועל עתידה, ותשמש דלק לכוחות שמתנגדים לישראל ולירושלים, כמו תנועת ה-BDS", כך כתבה הסתדרות העובדים הלאומית, שבראשה עומד יואב שמחי, בפנייה שעשתה היום (ד') לאלפים מהקהילה האוונגליסטית בארה"ב ולחברי סנאט. המכתב נשלח גם לבכירים במערכת הכלכלית בארה"ב וברחבי העולם.

המכתב שנשלח
 המכתב שנשלח

בהסתדרות הלאומית אמרו כי עשרות אלפי מכתבים בנוסח זה הופצו במהלך היממה האחרונה בניסיון לגרום ללחץ ציבורי כבד על טבע לסגת מתוכנית הפיטורים המקורית שלה בישראל, להפחית את מספר המפוטרים בארץ ולהימנע מסגירת המפעלים של החברה בעיר.

במפעלי הטבליות והמשאפים של טבע בירושלים מועסקים כ-800 עובדים. ההסתדרות הלאומית מייצגת את עובדי מפעל הטבליות בעיר, שמעסיק כ-600 עובדים.

מאז יום חמישי שעבר, עת הציגה הנהלת טבע את תוכנית ההבראה שלה, שכוללת פיטורים נרחבים בכל רחבי הארץ, המפעל מושבת והעובדים שמגיעים אליו מקיימים פעולות הסברה ונאבקים בהחלטת ההנהלה לסגור את אתר הייצור.

במכתב שהפיץ שמחי נכתב עוד, כי "ענקית הפרמצבטיקה טבע מקצצת במשרות בכל רחבי העולם ובישראל, ובעוד צעד זה הכרחי, המפעל בירושלים הוא בעל חשיבות ייחודית ויש לו תפקיד מכריע בעתיד העיר. אין מדובר בעניין עסקי, אלא בסוגיה רוחנית ודתית בעלת חשיבות אסטרטגית".

עוד נכתב: "אנחנו מאמינים בכלכלה חופשית ותומכים בטבע, ובעוד היא חייבת לנקוט בצעדים עסקיים קריטיים - אנו מאמינים שהמפעל בירושלים אינו רגיל וחייב להישאר פתוח ופעיל בייחוד בהיותו רווחי ועוד בטרם הגיע למלוא תפוקת הייצור שלו".

בשיחה עם "גלובס" אמר היום שמחי, כי "אנו חושבים שצריך להעמיק לטבע סיוע ממשלתי, בייחוד למפעל הטבליות בירושלים שהוא רווחי, ובעוד שנתיים ניתן יהיה לייצר בו תרופות רווחיות של החברה. לתקופה זו, אפשר להעביר למפעל בירושלים פעילות שנעשו כיום בחו"ל והממשלה יכולה לסייע לחברה כספית בתקופה זו. צר שיש גורמים פוליטיים שלוחצים לכך שהממשלה לא תעמיד סיוע כזה לחברה, בטענה שמדובר בחברה פרטית".

לדברי שמחי, מטרת הקמפיין הנרחב שבו פתחה ההסתדרות הלאומית נועד להפעיל לחץ על הנהלת טבע לשמר את פעילות הייצור שלה בירושלים.