ראש עיריית נהריה הודיע כי טקס חתימת הסכם הגג מבוטל

ההודעה על ביטול טקס ההכרזה על הסכם הגג מגיעה על רקע התעלמותם של רה"מ נתניהו ושר האוצר משה כחלון ממכתב ששלח להם ראש העיר ■ יחידות העירייה יושבתו ביום א'

ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, הודיע היום כי החליט לבטל את טקס חתימת הסכם הגג שהיה אמור להיערך בעיר. מדובר בהסכם גג שאמור לכלול היצע של כעשרת אלפים דירות חדשות בעיר. טקס החתימה היה אמור להתקיים ביום ב' הקרוב.

ראש העיר שלח היום (ד') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר, משה כחלון, בו כתב כי הוא מבטל את טקס ההכרזה על הסכם הגג. סבג הסביר במכתבו כי בתאריך ה-10 בדצמבר שלח מכתב בהול ובו בקשה דחופה לפגישה עם ראש הממשלה ושר האוצר כדי לדון בהסכם הגג המתגבש, ובעיקר בסוגיית הטבות המס בעיר. סבג, שלא קיבל תשובה על המכתב הראשון ששלח, הודיע היום במכתב נוסף שהחליט לבטל את טקס החתימה. במקביל, הודיע היום ראש העיר כי החליט להשבית את עבודת העירייה ביום ראשון במחאה על התעלמות ממשלת ישראל מפניותיו.

בהודעה בדף הפייסבוק של העירייה הרחיב סבג: "תושבי נהריה היקרים. העיר נהריה היא הבית שלנו ולא ניתן לאיש לפגוע בנו. ביקשתי מראש הממשלה להיפגש בדחיפות, זאת כדי לתקן את עוול הנחות המס הנגרם לתושבי העיר. קיבוץ סער הצמוד לעירנו זוכה להטבות גבוהות משלנו. אין שום הצדקה לכך שתושבי נהריה ישלמו מסים גבוהים יותר. לא התייחסו לבקשתי ולכן אני מצטער להודיע שלא נקיים טקס הכרזה על חתימת הסכם הגג. במצב כזה איננו יכולים לחגוג".

הרקע למשבר הוא הגדלת מספר התושבים בעיר נהריה הצפוי בעקבות הסכם הגג, הגדלת תושבים שעשויה לבטל את הטבות המס החלות היום על העיר. נזכיר כי נכון להיום נקבע שעיר פיתוח עם יותר מ-75 אלף תושבים לא תקבל כל הטבת מס. על פי הסכם הגג אמורות להתווסף לעיר כעשרת אלפים דירות במספר שלבים, חלקן בתכנון מיידי וחלקם לאחר שיועברו שטחים ממועצת מטה אשר הסמוכה. הסכם הגג עתיד להוביל לגידול משמעותי באוכלוסיית העיר עד לכ-100 אלף תושבים. מסיבה זו ביקש ראש עיריית נהריה לבטל את המגבלה הקובעת קשר בין היקף האוכלוסייה להטבות המס משום שהיא "סותרת את כוונת המדינה והעירייה לפתח את נהריה בהתאם להסכם הגג", דברי סבג.

מהמשמר החברתי בנהריה, שהתנגדו להסכם הגג, נמסר היום כי: "חברי המשמר החברתי נהריה נלחמו מראש ואף הפגינו נגד החתימה על הסכם הגג להוספת עשרת אלפים יחידות דיור ומתוך ידיעה ברורה שמדובר במהלך לא ריאלי. הסכם הגג לא מתייחס להעדר התשתיות בעיר ולמעבר לכמות תושבים שלא תאפשר את הטבות המס בעיר. ראש העיריה התעקש על המהלך ואף העביר אותו בישיבת המועצה. אנו שמחים לראות כי ראש העיר "ירד מהעץ" הגבוה אליו טיפס. יחד עם זאת חבל לראות שראש העיירה עושה שימוש בפוליטיקה על גבם של התושבים בכל נושא הטבות המס, מאבק שהיה צריך להצטרף אליו כבר מזמן ולא רק בשנת בחירות".