אושר סופית: מתן היתרי עבודה בשבת בהתחשבות במסורת

באמצע הלילה החל הדיון במליאה בחוק איסור פרסום המלצות ■ חברי האופוזיציה נרשמו לדבר במשך 45 שעות רצוף, והם עולים אחד אחר השני החל מלפנות בוקר

אושר סופית: היתרי עבודה בשבת - בהתחשבות במסורת ישראל; 50 תמכו 38 התנגדו. לפנות בוקר (ג') אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק  שעות עבודה ומנוחה (התחשבות במסורת ישראל). החוק החדש קובע ששר העבודה והרווחה יתחשב בשיקולי מסורת ישראל בעת מתן היתרים לעבודה בשבת. החוק הוצע על רקע עבודות הרכבת שהתבצעו בשבתות והיה אחת מן הדרישות של יהדות התורה להישאר כחלק מן הקואליציה אחרי פרישת שר הבריאות ליצמן.

אחרי אישור חוק היתרי עבודה בשבת, החל באמצע הלילה הדיון במליאה בחוק איסור פרסום המלצות. חברי האופוזיציה נרשמו לדבר במשך 45 שעות רצוף, והם עולים אחד אחר השני החל מלפנות בוקר.

בין האופוזיציה לקואליציה אין הסכמות על סדרי הדיון, וכך חברי האופוזיציה יכולים ״להפתיע״ ולמשוך את ההסתייגויות ולקרוא להצבעה כאשר הקואליציה לא נוכחים וכך לנסות להפיל את החוק. יחד עם זאת, תקנון הכנסת מתיר לשר לנאום במליאה ללא הפסקה ועל כן מטעמה של הקואליציה הכינו את השרים התורנים לאפשרות זו.

חוק איסור פרסום המלצות אוסר על גופי חקירה לפרסם את השורה התחתונה לממצאי החקירה. הוא יכנס לתוקף רק בנוגע לחקירות שטרם נפתחו. אתמול טען ח"כ יאיר לפיד שמטרת החוק היא להגן על פרסום המלצות משטרה בנוגע לחקירה עתידית נגד נתניהו בנושא הצוללות וכלי השיט.