אייל מור, סמנכ"ל סינוורלד, מונה למנכ"ל גלובוס מקס

אחת מבעלות סינוורלד היא משפחת גרדינגר המחזיקה ביס פלאנט ורב-חן ■ אחד האתגרים המרכזיים שיעמדו בפני מור בתפקידו החדש הוא נושא ההפצה

אייל מור / צילום: אתר החברה
אייל מור / צילום: אתר החברה

אייל מור הוא המנכ"ל החדש של רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס - כך נודע ל"גלובס". לפני כ-3 חודשים אישר בית המשפט את המכירה של רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס לידי חברת אלקו, שבשליטת משפחת זלקינד, ב-144 מיליון שקל.

ב-4 השנים האחרונות היה מור סמנכ"ל תפעול וקמעונאות בסינוורלד, בניהולו של מוקי גרידינגר, אחת מחברות הקולנוע הגדולות העולם. משפחת גרידינגר היא בעלת השליטה בתיאטראות ישראל, שמפעילה את רשתות הקולנוע יס פלאנט ורב-חן, נחשבת לאחת המתחרות של גלובוס מקס ומחזיקה ב-29% ממניות סינוורלד. קודם לכן ניהל מור את אסבוד, חברה-בת של שיכון ובינוי.

מור יחליף את מי שהיה עד לפני כחצי שנה מנכ"ל גלובוס מקס, בנט קפלן, שאף החזיק ב-25% מהמניות בחברה. קפלן הודח מהחברה על-ידי הבעלים הנוספים, אנשי העסקים האמריקאים מושאל שטראוס והרברט סייף, זמן קצר לפני שנכנסה להקפאה.

אחד האתגרים שיעמדו בפני מור הוא זרוע ההפצה של הרשת. אחד הנכסים המשמעותיים של רשת גלובוס מקס הוא חברת ההפצה שבבעלותה, ושפעילותה עברה גם היא לידי אלקו במסגרת הרכישה. אך כבר במעמד אישור בית המשפט את העסקה התברר כי חלק מחברות הסרטים שעובדות עם חברת ההפצה צפויות לסיים את ההסכם עם גלובוס מקס לאחר המכירה, ביניהן וורנר ברדרס ו-UIP.

נציג מטעם חברת וורנר העולמית, המספקת חלק נכבד מהסרטים המוקרנים ברשת גלובוס מקס, טען אז בדיון כי מסוף אוקטובר רשאית גלובוס מקס שלא להמשיך את ההסכם, וציין כי אלקו, הרוכשת, צריכה "להיות מודעת לכך". מינואר 2018 תפעל וורנר ברדרס בישראל באמצעות נציגה מטעמה.

גלובוס מקס היא אחת מ-3 החברות המרכזיות בישראל העוסקות של בתי קולנוע, והרווח התפעולי שלה עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה. החברה מפעילה כיום כ-11 מתחמי בתי קולנוע, ושתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט.