משפחת נמרודי מכרה 4.6% ממניות הכשרת היישוב

לאחר שהבורסה הודיעה כי עסקאות החלף אינן נחשבות דרך להגדלת החזקות הציבור, שינתה משפחת נמרודי את העסקה שבמסגרתה מכרה 7% מההון כדי להגדיל את החזקות הציבור

משפחת נמרודי ממשיכה במאמציה להישאר במדד ת"א 125, ומגיבה להחלטת ועדת המדדים של הבורסה שלא להכיר בעסקאות קשורות, ובהן עסקאות החלף (SWAP), בכך שהיא משנה את העסקה למכירת כ-7% ממניותיו של יעקב נמרודי, שכבר בוצעה, תמורת קרוב ל-60 מיליון שקל. בסוף השבוע עדכנה הכשרת היישוב , כי 4.6% (כ-1.3 מיליון מניות) מנתח המניות שמכר נמרודי לכמה גופים מוסדיים, לא ייכללו בעסקת ההחלף שנגעה לכלל המניות שמכר, וכי עסקת ההחלף תהיה רלוונטית רק ליתרת המניות הנמכרות (כ-2.4%, כ-650 אלף מניות).

שינוי זה צפוי לסייע להכשרת היישוב להשאיר את מנייתה בת"א 125, עם שיעור החזקות ציבור של 30% הנדרש ממנה כחברה שכבר נכללת במדד כיום. בהכשרת היישוב הסבירו, כי לאחר שינוי מתווה העסקה, "החלטת ועדת המדדים והנימוקים שעמדו בבסיסה אינם רלוונטיים לעסקת המכירה של המניות המשוחררות (מעסקת ההחלף, א' ל'), כך שאין בהחלטה כדי להשפיע על ההכרה של המניות המשוחררות כ'החזקות ציבור' לצורך בחינת היכללות החברה במדד ת"א 125". עדכון המדדים הקרוב צפוי בחודש פברואר, על בסיס נתוני החברות בסוף 2017.

בהסכם המקורי למכירת המניות התקשר נמרודי עם הבנק שבאמצעותו התבצעה המכירה לביצוע עסקת החלף (SWAP), שלפיה בתום תקופה של עד שנתיים ממועד העסקה תבוצע התחשבנות בין נמרודי לבין הבנק, ביחס להפרש בין מחיר המכירה של המניות הנמכרות לבין ערכן כפי שיהיה במועד ההתחשבנות.

ימים ספורים לאחר מכן עדכנה הבורסה על החלטה חדשה שקיבלה, הקובעת כי עסקת מכירת מניות הנכרכת בעסקאות קשורות, ובהן עסקאות החלף (SWAP), לא תוכר לצורך חישוב החזקות הציבור בחברה, ונימקו את ההחלטה בין היתר בכך "שהגידול בהחזקות הציבור הנובע מהשאלה הוא זמני, ובסיום תקופת ההשאלה המניות יחזרו למשאיל".

עוד ציינו אז בבורסה, כי "החזקות של שואל מניות בעסקאות השאלה מבעל עניין לא ייחשבו כהחזקות ציבור", וכן כי לא ייחשבו כהחזקות ציבור "החזקות של רוכש מניות בעסקאות מכירה קשורות, אשר נמכרו על-ידי בעל עניין או אשר בוצעו בדרך של הקצאה פרטית".

לאחר מכירת המניות שביצע יעקב נמרודי עומד חלקו בהכשרת היישוב על 35%, בשווי המתקרב ל-330 מיליון שקל, לעומת כ-42% טרם לכך. עופר נמרודי, בנו של יעקב ומנכ"ל הכשרת היישוב, מחזיק בכ-29% מהמניות בשווי של כ-270 מיליון שקל, וסך החזקות בעלי עניין בחברה עומד על כ-68%.

במהלך מכירת המניות מצטרפת הכשרת היישוב לחברת הנדל"ן ישרס, שבה החברה האם, ערד השקעות של שלמה איזנברג, ביצעה לאחרונה מהלך דומה של מכירת מניות בעסקת החלף, אך בעקבות החלטת ועדת המדדים של הבורסה ביצעה מהלך חליפי של מכירת כ-8% מהחזקותיה בישרס למוסדיים תמורת כ-180 מיליון שקל.

גם בשנפ שוקלים לממש מניות

בסוף השבוע נודע, כי גם בעלי השליטה של יצרנית ומשווקת המצברים שנפ, בראשות קרן סקיי, שוקלים מכירת נתח מהחזקותיהם במניות החברה "לצורך הגדלת סיכויי החברה לא להיגרע ממדד ה-SME60 באמצעות הגדלת שווי החזקות הציבור במניות החברה".

העדכון של שנפ ניתן ברקע מגעים שנוהלו מול רשות ההגבלים העסקיים בנוגע להתקשרותה עם יצרן המצברים הבינלאומי ג'ונסון קונטרולס (JCI) לרכישת מצברים ממנו.

כיום בעלי העניין בשנפ מחזיקים כ-68% מההון, ומלבד קרן סקיי - עם כ-31% מהמניות - כוללים את המנכ"ל אורי רוזנשטיין, תמר בן-עוזיליו ואמיר פועה, עם כ-12.5% כל אחד.

מניית הכשרת הישוב
 מניית הכשרת הישוב