אשטרום נכסים תקים עם קבוצת דן 4 מגדלים בבת ים

מחצית מהקרקע נרכשה על ידי אשטרום נכסים לפי שווי של 225 מיליון שקל הפרויקט יכלול 228 דירות ■ זהו שיתוף הפעולה השני של שתי החברות, המקימות ומשווקות יחד בימים אלה מגדל משרדים בבני ברק

רמי נוסבאום / צילום: יוסי כהן
רמי נוסבאום / צילום: יוסי כהן

קבוצת דן ואשטרום נכסים חתמו לאחרונה על עסקה שבמסגרתה יקימו במשותף קומפלקס בן 4 מגדלים של עד 40 קומות עם שימושים מעורבים באזור התעשייה בבת ים, כך נודע ל"גלובס".

הקרקע ברחוב העמל 14 בבת ים היתה בבעלות מלאה של חברת אמד, זרוע הנדל"ן של קבוצת דן תחבורה ציבורית. על פי ההסכם שנחתם, מכרה אמד לאשטרום נכסים 50% מזכויותיה בקרקע. שווי הקרקע הנגזר מהעסקה נאמד בכ-225 מיליון שקל. שתי החברות מתכוונות לפתח את הקרקע, ולהקים עליה פרויקט משותף שיכלול כ-100 אלף מ"ר בארבעה מגדלים הכוללים תעסוקה, מגורים ומסחר. את הפרויקט מתכנן האדריכל משה צור.

מדובר בפרויקט השני המשותף לשתי החברות. לפני כשנה וחצי, חתמו שתי החברות על הסכם ייזום דומה לפיתוח והקמת שלושה מגדלי משרדים באזור התעסוקה BBC בבני ברק. המגדל הראשון מבין השניים הראשונים, המתוכננים להיבנות במקביל, שווק במלואו, ואילו השיווק של המגדל השני יחל בקרוב.

באוקטובר 2013 דיווח "גלובס" כי התוכנית הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב, בהתייחס למגרש בן 20 דונם מצפון לרחוב הקוממיות.

התוכנית שהופקדה כללה שטח עיקרי של 74 אלף מ"ר: לפחות 41 אלף מ"ר מתוכם יוקצו לשימושי תעסוקה, ועד 18 אלף מ"ר למגורים, שיכללו 228 דירות, ו-13 אלף מ"ר חזית מסחרית. על פי הבינוי המנחה, שטחי התעסוקה והמגורים יוקמו בארבעה מגדלים - שניים לתעסוקה ושניים למגורים, שארבעתם יוקמו מעל קומת קרקע מסחרית. התוכנית מחייבת גם הקמת כיכר ציבורית בשטח דונם, וחניות תת קרקעיות.

את העסקה מטעם חברת אמד הובילו מנכ"ל אמד, מצליח קזיס, וסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, אופיר קרני. מטעם אשטרום נכסים, חברה בת של אשטרום שרמי נוסבאום היו"ר שלה, הובילו את העסקה ירון רוקמן וסמנכ"לית הפיתוח העסקי נטע לוקסנבורג נעמני. את אשטרום נכסים ייצגו בעסקה עורכי הדין צחי נרקיס, אילן קרמר ויעל נתן ממשרד מ.פירון.

יו"ר קבוצת דן שמואל רפאלי מסר כי: "העסקה שנחתמה משקפת את האסטרטגיה של קבוצת דן, לפעול להרחבת מגוון הפעילות העסקית של הקבוצה, לצד פעילויות התחבורה על גווניה ופעילויות עסקיות נוספות, להמשיך ולפתח גם את פעילות הנדל"ן והנכסים של החברה, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם חברות מובילות בתחום. אנו רואים בקבוצת אשטרום שותף מצוין לעשייה, בהתבסס על שיתוף הפעולה המוצלח הקיים בין החברות במיזמים אחרים".