עזריאלי לקראת רכישת התחנה המרכזית באילת

את המגרש מוכרת קבוצת ג'קי בן-זקן, אברהם נניקשווילי וחיים רביבו ■ עזריאלי צפויה להקים קניון בשטח 20 אלף מ"ר

התחנה המרכזית באילת. מגבלת הגובה הוסרה / צילום: שלומי יוסף
התחנה המרכזית באילת. מגבלת הגובה הוסרה / צילום: שלומי יוסף

קבוצת עזריאלי עומדת לחתום על הסכם לרכישת התחנה המרכזית באילת תמורת 280 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". עזריאלי צפויה להקים במקום קניון בשטח של כ-20 אלף מ"ר, לאחר שבעלי הקרקע- ג'קי בן-זקן, אברהם נניקשווילי וחיים רביבו, קידמו עליה תוכנית לקניון.

לאחר פינוי שדה התעופה הממוקם בסמוך למגרש ומטיל מגבלת גובה תכנונית, צפויה עזריאלי להגדיל את זכויות הבנייה ולהוסיף שטחי משרדים מעל הקניון. הנכס, הוא נכס מניב שמכניס 3.4 מיליון שקל דמי שכירות לשנה, מהשכרה חנויות והתחנה המרכזית לחברת אגד.

התחנה המרכזית באילת נמצאת בשדרות התמרים ליד שדה התעופה. מדובר בתחנת אוטובוסים ישנה של אגד שמתפרשת על פני 42 דונם. ב-2009 רכשו בן-זקן ושותפיו את הקרקע מחברת נצבא תמורת 33 מיליון שקל. במשך שנים קידמו בן-זקן ושותפיו תוכנית בניין עיר משביחה להקמת קניון, הכולל 15 אלף מ"ר שטחים עיקריים. התוכנית לוותה בהתנגדויות מצד חברת הפניקס - המחזיקה בקניון מול הים, ומצד סוחרים בעיר, שטענו כי קיימת הצפה בשטחי מסחר באילת, וחששות מתחרות נוספת. הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית והמתנגדים פנו למועצה הארצית לתכנון ובנייה, שדחתה את ההתנגדות ואישרה את התוכנית בשנת 2013. המתנגדים לא ויתרו והגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, שגם הוא דחה את הטענות בשנת 2015.

מדובר במשא-ומתן שמתנהל תקופה ארוכה בין עזריאלי ובן-זקן ושותפיו, כאשר הצדדים המתינו לקבלת שומות לגבי עלויות מהותיות שקשורות במכירת הנכס, בהן היטל השבחה מעיריית אילת, ודמי היתר מרשות מקרקעי ישראל. לאחרונה התקבלו השומות, והצדדים סיכמו כי סך העסקה יעמוד על 280 מיליון שקל, כאשר המוכרת, תישא בתשלומים לרשויות. אחת החברות שגם התעניינה ברכישת התחנה המרכזית היא חברת הביטוח הפניקס, בעלת קניון מול הים, שחששה מהקמת קניון שיהווה לה תחרות.

מעיריית אילת נמסר כי "עיריית אילת מברכת יזמים מובילים מסוגה של קבוצת עזריאלי המתעניינים בהשקעות בעיר. השקעות אלה מעידות על העניין היזמי הרב הקיים באילת לאור התוכניות הרבות להתפתחות העיר הקרובות למימוש והסכם-הגג שנחתם לפני כחצי שנה. באשר למגבלת גובה בשטח המיועד, נציין כי מגבלת הגובה מצד שדה התעופה תבוטל עם פינויו אולם מגבלות גובה יחולו מתוקף תוכנית המתאר. עיריית אילת מכינה תוכנית למע"ר, אשר כוללת בין היתר את המגרש המדובר, ותחקור את הבנייה לגובה במרכז העיר. שימושים מעורבים במרכז העיר מבורכים - בתנאי שהם עומדים בתמהיל הנכון שבתכנון העירוני".

בקבוצת עזריאלי ובקבוצת ג'קי בן-זקן סירבו להגיב לידיעה.