הרווח של החברות הממשלתיות צפוי להסתכם ב-6 מיליארד ש'

עפ"י הערכה של רשות החברות הממשלתיות, יסתכם הרווח המצרפי של החברות הממשלתיות ב-2017 בכ-6 מיליארד שקל - כפול מהתחזיות המוקדמות

יעקב קוינט / צילום: רפי קוץ
יעקב קוינט / צילום: רפי קוץ

רשות החברות הממשלתיות מעדכנת למעלה את תחזית הרווח הצפוי לחברות הממשלתיות ב-2017: על-פי ההערכה המעודכנת צפויות החברות לרווח מצרפי כולל של 6 מיליארד שקל, סכום כפול מזה שבהערכה מתחילת השנה, שעמדה על 3 מיליארד שקל. הפער בין התחזית המקורית לתחזית המעודכנת נובע מאירועים חד פעמיים שהיו במהלך תקופה זו. החברות הממשלתיות רשמו רווח נקי של 2.295 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2017. מדובר בנתון דומה לרווח הנקי לתקופה המקבילה אשתקד שעמד על 2.273 מיליארד שקל, המעיד על המשך הרווחיות.

מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט אמר כי "התוצאות הכספיות של החברות הממשלתיות, בנטרול אירועים חד פעמיים, ברבעון הזה מלמדות כי קיימת רווחיות יציבה ומתונה לאורך זמן. הרווחיות של החברות הממשלתיות בשנים האחרונות לצד איתנותן הפיננסית יגבירו להערכת הרשות את הכנסות המדינה מדיבידנדים מהחברות הממשלתיות - כספים אשר יושקעו לצורכי הציבור".

מבין החברות הממשלתיות, חברת החשמל היא בעלת הרווח הנקי הגבוה ביותר בתקופה זו והיא רושמת רווח נקי של 3.2 מיליארד שקל, שחלק ניכר ממנו נובע מאירועים חד פעמיים.

שתי חברות רשמו שיפור ברווחים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017: חברת מקורות רשמה שיפור ברווחים עם עליה של 141% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והיא מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם רווח נקי של 136 מיליון שקל (לעומת רווח של 56 מיליון שקל אשתקד), והתעשייה האווירית סוגרת את תקופה זו עם רווח נקי של 277 מיליון שקל (לעומת הפסד בתקופה מקבילה ב-2016 של 293 מיליון שקל).

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 שתי חברות ממשלתיות רשמו הפסדים: תעש מערכות שהפסידה 55 מיליון שקל, וחברת הדואר שסיימה את תקופה זו עם הפסד של 7 מיליון שקל.

רשות החברות הממשלתיות מאגדת את פעילותן של מעל ל- 60 חברות ממשלתיות העוסקות בתחומים חיוניים הנוגעים לכל היבט בחיי הציבור, כגון: ביטחון, תשתיות, תחבורה, דיור, תקשורת, חשמל, מים, דואר, וחינוך ועוד. בחברות מועסקים כ-56,000 עובדים, והן אחראיות על כשליש מסך המאזן של מדינת ישראל. החברות הממשלתיות בישראל הן גם היצואן הגדול בישראל עם יצוא בהיקף של כ- 19.5 מיליארד שקל בשנה.