טבע ל"גלובס": הדירקטוריון יקצץ ב-50% מתגמול המזומן שלו

הדברים נמסרו בתגובה לדבריו של יו"ר מיטב דש, צבי סטפק, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ■ טבע: "גם יו"ר החברה סול בארר ויתר על תגמול המזומן שלו החל מאוגוסט 2017 ועד סוף 2018"

סול בארר, יו"ר טבע / צילום: Stringer, רויטרס
סול בארר, יו"ר טבע / צילום: Stringer, רויטרס

"דירקטוריון טבע   החליט עוד בחודש דצמבר 2017 לקצץ ב-50% מתגמול המזומן של חבריו לשנת 2018. יצוין גם כי יו"ר החברה סול בארר ויתר על תגמול המזומן שלו החל מאוגוסט 2017 ועד סוף 2018" - כך מסרה היום (ד') חברת טבע ל"גלובס" בתגובה לדבריו של יו"ר מיטב דש, צבי סטפק, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". טבע לא פרסמה דיווח רשמי על החלטת הדירקטורים לקצץ בשכרם, ומודיעה על כך לראשונה כעת, בעקבות הביקורת של סטפק.

מאז שנודע על תוכנית הפיטורים הדרמטית בחברת התרופות, נמתחה ביקורת ציבורית חריפה על גובה שכרם של בכירי טבע, על רקע הביצועים הכושלים של החברה, הרכישות הבעייתיות שביצעה בעבר והפסדיה, שהובילו לביצוע תוכנית התייעלות נרחבת שכוללת פיטורים של למעלה מרבע מעובדי טבע. עובדי טבע אף הפגינו מול בתיהם של חלק מהדירקטורים, וביניהם אמיר אלשטיין, גליה מאור וחמי פרס, כחלק מפעילות המחאה נגד בכירי החברה וחברי הדירקטוריון הישראליים, השותפים לאישור תוכנית הפיטורים.

על רקע זה, סטפק אמר היום בדיון בוועידת ישראל לעסקים: "בחברה דאגו בעיקר לטווח הקצר על חשבון הטווח הארוך, עשו טעויות קריטיות בעיקר בלקיחת מינוף מאוד גבוה, ולקחו סיכונים מוגזמים, ואת המחיר משלמים העובדים ובעלי המניות", אמר.

"הייתי מצפה מהדירקטורים בטבע שייקחו על עצמם דוגמה אישית, ויוותרו על אחוז מסוים מעלות השכר שלהם - לאו דווקא מהזווית שהם כאילו אשמים במה שקרה לחברה, אלא כהזדהות עם העובדים".

עד כה, כל דירקטור של טבע היה זכאי לשכר שנתי של 160 אלף דולר, וכן לתוספת עבור חברות בוועדות הדירקטוריון: בין 10,000 דולר ועד 20,000 דולר לשנה, תלוי בוועדה. נוסף על כך זכאים הדירקטורים גם לתגמול הוני, בדמות מניות חסומות.

בהתאם לאישור בעלי המניות של טבע באסיפה שהתכנסה ביוני האחרון, יו"ר הדירקטוריון ברר היה זכאי לשכר שנתי בגובה של 567 אלף דולר, וכמו כן להקצאה של מניות חסומות בשווי של 378 אלף דולר.