מנכ"ל דומינו'ס העולמית פורש; שווי החברה עלה פי 17 בכהונתו

באמצעות שיפור המתכון לפיצות וחידוש דרכי ההזמנות, מניית דומינו'ס פיצה עלתה מאז 2010 בשיעור גבוה בהרבה מאשר גוגל, פייסבוק ואפל

פטריק דוייל, מנכ"ל דומינוס הפורש / צילום: ג'ון גרס, רויטרס
פטריק דוייל, מנכ"ל דומינוס הפורש / צילום: ג'ון גרס, רויטרס

פטריק דויל נכנס לתפקידו כמנכ"ל דומינו'ס פיצה במארס 2010. שווי המניה היה אז כ-13.5 דולר, והחברה לא חילקה דיבידנדים מאמצע 2007. השבוע הוא הודיע כי הוא פורש מתפקידו.

בזמן כהונתו של דויל מניית דומינו'ס פיצה עלתה עד לשווי נוכחי של 211.5 דולר. ב-2012 החברה חזרה לחלק דיבידנדים, וב-2011 היא החלה בתכנית רכישה עצמית של מניות, כשעד היום היא רכשה כשליש מכלל מניות החברה.

מאז שדויל נכנס לתפקיד, המכירות של דומינו'ס בחנויות זהות בארה"ב עלו בממוצע שנתי של 7.41% - זאת לעומת ממוצע של 3.5% ב-20 השנה האחרונות. כמו כן, נתח השוק של החברה במשלוחי הפיצות בארצות-הברית עלה משמעותית באותה התקופה: אם בשנת 2011 החברה היוותה כ-22% מנתח שוק המשלוחים, בשנת 2017 היא כבר היוותה כמעט 28% ממנו (לפי הדוח השנתי לשנת 2016) - נתון שהופך אותך לחברת משלוחי הפיצות הגדולה בארה"ב. ב-5 השנים האחרונות הכנסות החברה עלו בשיעור שנתי של כ-8.4%, והרווח למניה עלה בשיעור שנתי של כ-20%. 

לפי הודעות החברה מהשנים האחרונות, השיפור הדרסטי בתוצאות הגיע משתי החלטות עיקריות שקיבלה ההנהלה הראשונה היא הפיכת רכישת הפיצות מהחברה לתהליך נוח, מהיר ויעיל יותר באמצעות אפליקציות חדישות, אתר מקוון להזמנות וצורות תשלום מתקדמות. סיבה נוספת היא שיפור במתכון הפיצות של החברה.