תחרות מעניינת: ארקיע תפעיל טיסות סדירות לבנגקוק

כיום לאל-על יש בלעדיות על קו הטיסות הישירות לבירת תאילנד ■ שר התחבורה ישראל כ"ץ: מינויה של ארקיע כמוביל נקוב נוסף בקו לבנגקוק התאפשר עקב הסכם תעופה שנחתם בין ישראל ותאילנד לפני כשנה

חברת התעופה ארקיע תפעיל לראשונה טיסות לבנגקוק שבתאילנד - מהלך שהחברה מתכננת מזה שנים. כיום לאל-על יש בלעדיות על קו הטיסות הישירות לבנגקוק, והנה התחרות נפתחת. חברת התעופה תאי הביעה בשעתו התעניינות להפעיל טיסות בקו, אולם לאור המסלול הארוך והינתן מצב שהיא לא תקבל מענק על העפלת הקו - המהלך הזה לא יבשיל.

ארקיע כאמור הגישה בקשה למשרד התחבורה להפעלת הקו, וכעת בקשתה אושרה. מבחינת השר  ישראל כ"ץ, מדובר על הרחבת רפורמת השמיים הפתוחים למזרח.

השר כץ ציין כי מינויה של חברת ארקיע כמוביל נקוב נוסף בקו לבנגקוק התאפשר בעקבות הסכם תעופה חדש שנחתם לפני כשנה בין ישראל ותאילנד, המאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

על-פי ההסכם, כל מדינה יכולה להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות, ללא הגבלת קיבולת או סוגי מטוסים. חברת אל-על מפעילה כיום בין 6-7 טיסות סדירות בשבוע בין נתב"ג לבנגקוק, ובקרוב צפויה גם חברת ארקיע להתחרות על הקו.

תאילנד היא אחד היעדים המועדפים כיום על הנוסעים הישראלים. בשנה האחרונה הסתכמה תנועת הנוסעים בין ישראל לתאילנד בכ-340 אלף נוסעים, בשני הכיוונים. כ-135 אלף נוסעים מתוכם טסו במטוסי אל-על, בטיסות ישירות בין נתב"ג לבנגקוק, ויותר מ-202 אלף נוסעים טסו בטיסות קונקשן, בעיקר דרך מוסקבה ואיסטנבול עם אירו פלוט ועם טורקיש איירליינס בהתאמה.