המשנה לראש המוסד, רם בן ברק, הצטרף ל"יש עתיד"

בן ברק: "כאשר אני מסתכל על מנהיגים בעולם, היכולת להיות מנהיג רציני וטוב לא בהכרח קשורה לעבר צבאי" ■ באשר לפרשת יעקב פרי אמר לפיד: "כל מה שיש זה בדיקת פוליגרף"

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הציג את המשנה למוסד לשעבר, רם בן ברק, כמצטרף החדש למפלגתו.

בן ברק אמר במסיבת עיתונאים משותפת בפתח ישיבת סיעת הכנסת "החלטתי לרתום את הידע שלי מן המוסד ולעשות למען המדינה. בחרתי במפלגה השומרת על ערכים של שוויון וחופש שלא מבדילה בין דת, מין, גזע. יש עתיד תואמת את השקפת עולמי. הגיעה העת לחילופי הנהגה במדינה. יאיר לפיד ראוי להוביל את השינוי במדינה".

בן ברק ציין כי הוא סומך על כושר המנהיגות של יאיר לפיד וראה את השנים בו לפיד המריא ואת השנים שלאחר מכן בהן הצטמצמה מפלגתו, ולפיד התמיד בעשייה. "כאשר אני מסתכל על מנהיגים בעולם, היכולת להיות מנהיג רציני וטוב לא בהכרח קשורה לעבר צבאי", אמר.

לפיד נשאל במהלך מסיבת העיתונאים על הפרסום בעובדה בנוגע ליעקב פרי. "אנחנו ידענו שברגע שנתחזק בסקרים, יחפשו אותנו בכל מקום, אם כל מה שמצאו זה בדיקת פוליגרף מלפני 23 שנים, כנראה שזה כל מה שיש".

לפיד נשאל האם בן ברק הצטרף במקומו של ח"כ יעקב פרי והשיב: "ח"כ יעקב פרי היה בסוד ההצטרפות של בן ברק ובירך על כך." לפיד הוסיף שהוא לא עוסק על השיבוץ של אנשים שמצטרפים אליו במקום ברשימה.

בן ברק ציין שהוא חושב על ההצטרפות לפוליטיקה בשנה וחצי האחרונה ונפגש עם אנשים רבים, לא רק עם יאיר לפיד.

בן ברק שירת 33 שנים במוסד ו 7 שנים בסיירת מטכ"ל. הוא היה המנכ"כל לענייני מודיעין ונושאים אסטרטגיים. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה. נשוי לאיילת עמישב-בן ברק, רופאה בכירה במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים במרכז הרפואי רמב"ם אב לשלושה וסבא לנכדה ומכהן כיום כנשיא חברת פורטיפיי סולושנס.