דוחות IBM: אחרי שנים של ירידה בהכנסות, מכירות עלו

ב-22 הרבעונים הקודמים החברה הציגה קיטון בהכנסות, על בסיס השוואה של רבעון לרבעון המקביל לו בשנה הקודמת

IBM / צילום: תמר מצפי
IBM / צילום: תמר מצפי

חברת איי.בי.אם  שחררה היום את דוחותיה הכספיים לשנת 2017. ב-22 הרבעונים האחרונים, החברה הציגה ירידה במחזור הפעילות (על בסיס השוואתי של כל רבעון למקבילו בשנה הקודמת). היום החברה הודיעה כי הרצף השלילי והארוך נשבר והיא שבה לעליות במחזור.

מבחינת מחזור הפעילות ברבעון האחרון של השנה: החברה הציגה הכנסות של 22.5 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים של 22.06 מיליארד דולר (נתון המשקף עליה של 3.6% מהרבעון המקביל בשנה שעברה). מבחינת רווח למניה, ברבעון האחרון של השנה: החברה הראתה תוצאות של 5.18 דולר לעומת צפי אנליסטים של 5.17 דולר. הרווח השנתי למניה עמד על 13.8 דולר.

השרתים החדשים של החברה המכונים IBM Z היוו ברבעון האחרון מנוע צמיחה מרכזי. בעולם שבו כמות המידע האלקטרוני צומחת במהירות, חברות המבוססות על ידע רב (כמו בנקים, חברות ביטוח ועוד) נדרשות להשקיע משאבים רבים בשרתים חדשים לעסקיהם. השרתים החדשים של IBM מספקים פתרון טוב לצרכים אלו, ועל כן האנליסטים צופים כי מכירות השרתים האלה רק יצמחו.

שירותי הענן של החברה הניבו תוצאות מרשימות במיוחד: עליה של 24% במכירות ל-17 מיליארד דולר. מתוכם, 9.3 מיליארד דולר הוקדשו לשירותים. נתון מעניין נוסף הוא שהחברה רשמה הפסד שלא במזומן בשווי של 5.5 מיליארד דולר בשל רפורמת המס של הנשיא טראמפ.