2018 נפתחת בסערה: חברות הטלוויזיה יצאו בקמפיינים במקביל

הוט, yes, פרטנר וסלקום עלו עם תחילת השנה בקמפיינים לשירותי הטלוויזיה שלהם, דבר לא שגרתי שמעיד על התחרות הגוברת בתחום ■ בתוך כך, המהלך הנרקם של כניסת בזק בינלאומי לשוק רק יחריף את התחרות

הפרסומת של סלקום / צילום מסך
הפרסומת של סלקום / צילום מסך

האם הסיבה שכל חברות הטלוויזיה עלו בקמפיין פחות או יותר באותו עיתוי היא מקרית או שהדבר קשור למבצע של yes? בימים האחרונים עלו כל החברות בקמפיינים, דבר לא שגרתי, שכנראה מהווה עדות לתחרות העזה המתפתחת בתחום. הוט עלתה בקמפיין לנקסט טי וי, סלקום בקמפיין לטלוויזיה שלה ופרטנר בקמפיין שלילי ל-yes, שנמצאת במבצע שימור לקוחות, של 199 שקל בחודש, שעושה כנראה הרבה רעש בשוק.

פרטנר כנראה מעריכה כי חברת הלוויין נמצאת בסיטואציה הכי נוחה לנטישת לקוחות. ראשית המחירים שלה גבוהים יחסית גם אחרי המבצע, ובנוסף היא אינה יכולה למכור חבילות טריפל. אי לכך, פרטנר מנצלת את ההזדמנות לתקוף את yes ומציעה חבילת טריפל במחיר של 129 שקל בחודש.

ואולם הנתונים שמסתובבים בבנקים והמשקיעים הפוטנציאליים בבזק לגבי הגיוס של מצטרפים חדשים ב-yes בעקבות המבצע שלה אינם נכונים. חלק מהמשקיעים טענו כי yes צירפה 6,000 מנויים חדשים מאז המבצע, אך המספר רחוק מאוד מהמציאות. אמנם yes מצליחה לשמר לקוחות ויש גם מצטרפים חדשים, אך בשורה התחתונה הגיוני יותר להעריך ש-yes תצליח לצמצם את הנטישה ואולי לסיים את הרבעון בגיוס מנויים חיובי, אך לא במספרים האמורים.

התחרות לפיכך בשוק הטלוויזיה תוססת ומי שבנה על כך שהמחירים הנמוכים הם עניין זמני, כנראה לא למד את הלקח מההתרחשות בשוק הסלולרי. כמו תמיד אלו בשורות טובות לצרכנים, אך בשורות מאוד לא טובות לחברות, בעיקר לאלה שמוכרות בזול ובונות על כך שיוכלו להעלות מחיר בהמשך.

בנוסף, בעקבות החשיפה אתמול (ב') על המהלך המתרקם בין בזק בינלאומי ל-yes, ועל כך שבזק בינלאומי תיכנס לשוק ותתחיל לשווק את סטינג TV של yes, ניכרת אצל המתחרים דאגה. בזק בינלאומי היא גוף חזק מאוד עם הרבה מאוד לקוחות, וכניסה שלה לשוק עשויה ליצור בו טלטלה נוספת.

בזק בינלאומי ו-yes מתכננות בימים אלה כיצד לשווק את הסטינג. יש סיכוי טוב שבזק בינלאומי תיהפך להיות המשווקת המרכזית שלו, בעיקר כי היא יודעת להתמודד בשווקים ש-yes פחות טובה בהם. ההערכה היא שהשקה של המוצר תתרחש בחודשים הקרובים אחרי שבזק בינלאומי תלמד ותבין איך היא רוצה לשווק אותו. כרגע לא מתוכנן שינוי במוצר כך ש-yes תמשיך להיות הגורם האחראי לתוכן ולאריזה שלו - תחומים שבהם לבזק בינלאומי אין היכרות.

בקבוצת בזק מסתמנת תמיכה במהלך אף שבתחילת הדרך היו הסתייגויות וחילוקי דעות סביב המשמעויות של המהלך, אם יזיק או יתרום ל-yes, וכיצד ישפיע על הקבוצה כולה. די צפוי, וכך גם מעריכים בקבוצה, שבזק בינלאומי, ברגע שתיקח את המיזם לידיים שלה, תהיה גם הכוח המוביל שידחף אותו קדימה.