ההודים סותמים את האינטרנט עם ברכות בוקר טוב

הגולשים בתת-היבשת מתחברים לראשונה ומציפים את חבריהם בברכות גנריות שזוללות מקום בסמארטפונים

גם לכם יש קרובי משפחה שמציפים אתכם בתמונות עם ברכות "שבת שלום" או "יום מקסים" גנריות בתפוצה רחבה? מסתבר שבהודו מדובר במגיפה של ממש שמתחילה מוקדם בבוקר, ומשאירה את ההודים בלי הרבה שטח פנוי בזיכרון במכשיר הנייד. מיליוני הודים התחברו רק לאחרונה לרשת, והם שולחים מיליוני הודעות "בוקר טוב" מהסמארטפון מדי יום, בצירוף ציטוטים מעודדים או אמירות מעוררות השראה, על רקע תמונות של טבע או פעוטות. חברת אחסון הנתונים ווסטרן דיג'יטל קורפ מצאה כי אחד מכל שלושה משתמשי סמארטפון בהודו נשאר ללא מקום בזיכרון מדי יום בעקבות התופעה, בהשוואה לאחד מכל עשרה בארה"ב.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, שליחת התמונות מתחילה לפני הזריחה כששעת השיא היא לפני 8. חוקרי גוגל שבדקו את התופעה כדי להבין למה ההודים סובלים כל כך מזכרון שאוזל במכשירים, מצאו אלפי תמונות עם איחולי "בוקר טוב" בטלפונים של הצרכנים ההודים שבחנו.

התופעה הביא לכך שמספר החיפושים למילים "תמונות בוקר טוב" בגוגל עלה פי 10 לאורך חמש השנים האחרונות. בפלטפורמת חיפוש התמונות פינטרסט, הייתה עלייה של פי 9 בשנה האחרונה במספר ההודים שמורידים תמונות מאגף התמונות עם ציטוטים שהוסיפה. וואטסאפ, שהשוק הגדול ביותר שלה נמצא בהודו עם 200 מיליון משתמשים פעילים בחודש במדינה, הוסיפה את אפשרות הודעת הסטטוס בשנה שעברה כדי שמשתמשים יוכלו לאחל "בוקר טוב" לכל אנשי הקשר שלהם בו זמנית. וזה לא נגמר באיחולי "בוקר טוב" - בערב השנה החדשה נשלח מספר שיא של מעל 20 מיליארד ברכות בהודעות ווטסאפ בהודו לפי החברה.

התשובה למברכים נמשכת 45 דקות

מהאתר ההודי WishGoodMorning.com שנפתח ב-2015 מאות אלפי אנשים מורידים תמונות בכל יום. הוא מחולק לקטגוריות בהן הודעות לאחים, בני זוג או בוסים. מייסד האתר, קאנוורג'וט סינג בן ה-31 העיד על עצמו בראיון לוול סטריט ג'ורנל שלפני היציאה מהמיטה הוא מבלה 45 דקות במענה לכל ההודעות שקיבל, ולאחר מכן שולח הודעות משלו לחברים ולקרובים.

גם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הוא משתתף נלהב בתופעה. הוא מתעורר בכל בוקר ב-5 לאימון יוגה ושולח הודעות בוקר טוב כשהשמש זורחת. בשנה שעברה הוא נזף בקבוצת מחוקקים על כך שלא ענו לברכותיו.

אבל יש גם מי שמתלוננים על התופעה הזאת, בין היתר על כך שהברכות מגיעות מוקדם מדי, שהן עליזות מדי ועל כך שהן עלולות לשתק את הטלפונים הזולים עם שטח הזכרון המועט.

גוגל הציעה פתרון בדמות האפליקציה "גוגל גו" שמסמנת קבצים למחיקה אפשרית, עם תכונה מיוחדת לחיפוש ומחיקת כל הודעות ה"בוקר טוב" בו זמנית. האפליקציה מאתרת את התמונות הללו באמצעות שימוש במאגר התמונות העצום של החברה ובכלי בינה מלאכותית, כשהמפתח למציאתן הוא חיפוש אחר גודל וסוג קובץ מסוים. גוגל חשפה את האפליקציה בדצמבר בניו דלהי, והצגת הפונקציה הזו גרמה לקהל, שהורכב מבכירים בממשלה ובתקשורת, לפרוץ במחיאות כפיים סוערות. האפליקציה זכתה ל-10 מיליון הורדות עד כה, כשרוב המשתמשים הם מהודו.

לפי גוגל, היא ניקתה בממוצע יותר מג'יגה בייט של נתונים לכל משתמש.